نجات  یک  زندگی با اتفاق خوب

آسیه پدر کارگرش را در سن 13 سالگی از دست می‌دهد برای گذران زندگیشان دارو ندارشان را می‌فروشند، زندگی برای خانواده 6 نفره آسیه به سختی پیش می‌رود تا اینکه یک اتفاق خوب می‌افتد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، سازمان تأمین اجتماعی در ادامه معرفی خدمات خود به بیمه شدگان با جمعی از اصحاب رسانه عازم استان آذربایجان شرقی شد. اینبار حرف از امید به زندگی و یک خبر خوب بود چرا که برقراری مستمری برای یکی از بیمه شدگان موجب حل مشکلات یک خانواده شده بود.

فاطمه آسیابی که در حال حاضر مشغول به کار در تأمین اجتماعی استان آذربایجان است از داستان زندگی خود و حل مشکلاتشان بعد از فوت پدرش که در یک کارخانه لپه سازی کار می‌کرد می‌گوید.

پدرم کارگر فصلی یک کارخانه لپه سازی بود. 13 سال سن داشتم که خبر فوت پدر را شنیدم و بلافاصله برادرم بعد از شنیدن این خبر معلول شد. من ماندم و مادرم و 5 فرزند، مادرم برای گذران زندگی طلاهایش را فروخت ولی همچنان با مشکلاتی مواجه بودیم.

هریک از فرزندان باید خود خرج خود را در می‌آورد ما گردو می شکستیم و قند خرد می‌کردیم. خواهرم دانشگاه قبول شد ولی به دلیل اینکه پولی نداشتیم نتوانست ادامه تحصیل بدهد.

خبر خوب

روزی یکی از هماسیه‌ها از ما پرسید برای پدرتان زمانی که کار می‌کرده است حق بیمه پرداخت نمی‌شد و ما چون پدر کارگر فصلی بود فکر نمی کردیم حق بیمه‌ای واریز شود ولی از رئیس شعبه بررسی کردیم و لیست‌های حق بیمه را گشتیم و بعد از یکسال یک خبر خوب به ما دادند که به شعبه بیایید برای پرداخت مستمری.

نهایتا با مساعدت کارفرما میزان 550 هزار تومان برای وصل مستمری از سوی کارفرما پرداخت شد و مستمری ما وصل شد. دیگر بخش عمده ای از مشکلات ما برطرف شده بود.

باتوجه به اینکه درسخوان بودم و علاقه به تأمین اجتماعی داشتم در آزمون‌های تامین اجتماعی شرکت کردم و هم‌اکنون به عنوان کارمند سازمان هستم. درز ضمن خواهرم توانست به دانشگاه برود و به تحصیلات عالیه برسد.

هم اکنون مادرم فوت کرده است. برادرم بعد از فوت پدرم مریض احوال شد و دچار بیماری اسکیزوفرنی شد و مستمری پدرم که به مادرم می‌رسید اکنون به برادرم رسیده است.

خانواده‌هایی تا 70 سال مستمری می‌گیرند

امیرعباس تقی پور مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی درباره خدمات تأمین اجتماعی گفت: یکی از بهترین نظام های تامین اجتماعی را در دنیا داریم مادامی که فرد زنده است مستمری می‌گیرد و پس از فوتش به همسر و پس از فوت همسر به فرزندش که ازدواج نکرده است می‌رسد و 50 تا 70 سال یک خانواده دارد از تامین اجتماعی مستمری دریافت میکند.
وی گفت: اگرچه پرداختی فعلی مناسب رفع نیاز بازنشستگان نیست و شرمنده ایم اما این پرداختی وجود دارد و می‌تواند برخی نیازهای اولیه شان را تامین کند.
چرخش چرخ صنعت
این سفر تنها به این خانواده منتهی نشد و سری هم به کارخانه تراکتور سازی تبریز زدیم این شرکت در سالهای گذشته دچار بحران مالی شده بود و وضعیت شرکت به حدی به هم ریخته بود که درآستانه اخراج ۲۸۰ پرسنل آن بودند که خو‌شبختانه کارخانه توسط شرکت تراکتورسازی خریداری و احیا شد. در این بین دستگاههای مختلفی از جمله تامین اجتماعی همراهی و همکاری مناسبی با شرکت داشتند که شرکت به چرخه تولید برگردد.

فقیه معاون طرح، برنامه و سرمایه کارخانه ماشین آلات صنعتی، ورشکستگی این شرکت را یک ناهنجاری اجتماعی در استان عنوان می کند و می گوید: تامین اجتماعی یکی از مجموعه های تاثیرگذار در حل مشکل این شرکت بود که جا دارد از تمامی مسئولان آن درمرکز و استان تشکر کنیم.

شرکت تراکتورسازی تبریز هیچ بدهی به سازمان تامین اجتماعی ندارد اما کارخانه ماشین آلات صنعتی این مجموعه 10 میلیارد تومان به این سازمان بدهکار است که با تعامل و همکاری سازمان بتدریج این مطالبات پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972697

وب گردی

وب گردی