اندیشکده‌‌ای برای براندازی ایران

اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی طبق آنچه در اقدامات و رفتارش دیده شده به دنبال براندازی نظام ایران است که این کار را با مشاوره دادن و کمک کردن به سیاست‌مداران آمریکایی دنبال می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ایران در عرصه سیاسی درگیر جنگ تمام عیاری است که از زمان پیروزی انقلاب یعنی از سال 1357 شروع شده است. این جنگ طبق گفته دشمنان کشورمان براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را در نظر دارد. اقدامی که به طور مداوم در سیاست های خارجی دشمنان کشور از جایگاه مهمی برخوردار بوده است. حتی خرج های گزافی هم برای براندازی ایران انجام شده اما تا به حال نتیجه عکس داده است. ولی باید متذکر شد در این بین اندیشکده های زیادی هستند که مسئول خط دهی به سیاستمدران کشور های معاند ایران هستند. به طور مثال اندیشکده بیناد دفاع از دموکراسی نقش فعالی را در سیاست خارجی آمریکا ایفا کرده است. به خصوص اگر نگاهی به تاریخ اقدامات این اندیشکده بیندازیم متوجه نکات جالبی خواهیم شد.

اندیشکده دفاع از دموکراسی:

بنیاد دفاع از دموکراسی اندیشکده­ای نومحافظه­ کار است که در واشنگتن دی سی قرار دارد و پس از حوادث 11 سپتامبر و با هدف توسعه مبارزه ­ای سلطه­ جویانه علیه تروریسم و کمک به دفاع از کشورهای دموکراتیک علیه تهدیدهای آشکار رادیکالیسم اسلامی، تاسیس شده است. این بنیاد ادعا می‌­کند یک بنیاد فراحزبی است که منحصرا به توسعه پلورالیسم، دفاع از ارزش­های دموکراتیک و مبارزه با ایدئولوژی­‌هایی که دموکراسی را تهدید می­‌کنند، می­‌پردازد.

این موسسه در وب‌سایت خود نوشته است: جنگی جهانی در حال لرزاندن پایه­ های جوامع دموکراتیک است. در حالی که ارتش با سلاح­‌ها می­‌جنگد، بنیاد دفاع دموکراسی با ایده‌­ها و فکرها جنگ می­‌کند. ... ما با مسلمانان جنگ­ طلب و دیگر نیروهای غیردموکراتیک از طریق اطلاعات، تحقیقات سیاسی، روزنامه ­نگاری تحقیقی، ارتباطات استراتژیک و آموزش­های ضدتروریسم، مبارزه می­ کنیم.

اما نقش این بنیاد در خصوص ایران، جایی پر رنگ می شود که می‌توان رد آن را در براندازی نظام کشورمان دید. در این خصوص پایگاه خبری نیشن در مطلبی با قلم جیمز کاردن نوشت: بنیاد دفاع از دموکراسی ها به کشتن توافق هسته ای ایران کمک زیادی کرد؛ ولی ظاهرا از این مسئله راضی نشده و اکنون خواستار اعمال تحریم های شدید و جدید علیه کلیه کشورهایی است که با ایران همکاری تجاری دارند.

نیشن نوشت: امروز رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی است. وی یکی از طراحان و معماران اصلی بسیاری از تحریم هایی است که اکنون علیه ایران اجرا می شود. وی مشاوره های زیادی به کنگره ، وزارت خزانه داری آمریکا و کاخ سفید درباره قانون تحریم های ایران داده است.

در این گزارش در خصوص لغو یک طرفه برجام از سوی آمریکا آمده است: بی شک هدف نهایی لغو برجام و مشارکت در اعمال تحریم های اقتصادی شدید علیه ایران، تغییر نظام سیاسی در تهران است، همان طور که تعدادی از تحلیلگران بنیاد دفاع از دموکراسی بارها آن را آشکارا اعلام کرده اند.

اما کار این اندیشکده به هیمن‌جا ختم نمی شود. بلکه با رصد بیشتر نکات جالبی در خصوص آن به دست می آید.

دراین رابطه اف دی دی لیکس نوشته است: در تارنمای آمریکایی ترگوم شلیشی (Targum Shlishi) که بر موضوعات مربوط بر جامعه یهودیت تمرکز دارد، سند منتشر شده از اجرایی شدن پروژه ای حکایت دارد که به موجب آن شبکه های اجتماعی کاربران ایرانی را برای ارزیابی تاثیر تحریم های غرب بر حکومت و شناسایی نشانه هایی از نارضایتی های مردم تحلیل و بررسی می کنند. بنا بر اطلاعات ارائه شده، بنیاد دفاع از دموکراسی مجری این پروژه است که از فناوری شبکه های اجتماعی در سطح نظامی برای بررسی محتوای ارتباطات کاربران ایرانی استفاده می کند تا ببیند آیا تحریم های اقتصادی بر نارضایتی در طبقه متوسط و مرفه تا کارگری تاثیری دارد. بی شک به دست آوردن اطلاعات از فضای اقتصادی کشور و تحلیل و مهندسی افکار عمومی می تواند کمک شایانی را به اندیشکده دفاع از دموکراسی برای مشاوره به سیاست‌مداران آمریکایی جهت تحریم هوشمندانه علیه ایران، کند.

اما جالب است بدانیم که بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها تلاش دارد با برگزاری نشست‌های متعدد و انتشار کتب رادیکال، دولت آمریکا را در مداخلات اقتصادی و نظامی خود در خاورمیانه تحریک و حمایت نماید.

با این حال براندازی که جزء برنامه های اصلی بنیاد دفاع از دموکراسی است هیچگاه از دستور کارش خارج نشده بلکه در همکاری با بقیه سازمان های آمریکایی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

«ند پرایس» تحلیلگر و سخنگوی سابق CIA اخیرا افشا کرد که سازمان CIA در تلاش است تا با همکاری بنیاد نومحافظه‌کار «دفاع از دموکراسی» و با اتکا بر اسناد بن لادن و القاعده، منطقی برای تغییر رژیم در ایران فراهم سازد. پایگاه تحلیلی «آلترنت» از قول وی نوشت: روندی که به حمله غیرقانونی به عراق در سال 2003 منجر شد، همان روندی بود که برای عراق مدرک‌سازی کرد و آن را با القاعده مرتبط دانست تا شرایط آن حمله مهیا شود.

با این حال نباید فراموش کرد که این اندیشکده تنها یکی از اندیشکده های آمریکایی است که در خصوص براندازی ایران مشغول کار است و نتایج تحقیقات خود را مستقیما در اختیار سیاست‌مدراران آمریکایی قرار می دهد. ولی نباید فراموش کرد براندازی ایران سیاست چهل ساله دشمنان در قبال کشورمان بوده است که تا به حال ثمر نداده است. بلکه این امر باعث شده تا جمهوری اسلامی ایران روز به روز پیشرفت کند و جهانی را به حیرت بیندازد. برای مقابله با اقدامات براندازانه دشمنان قبل از هرچیز مسئولان باید هوشیار باشند و اجازه نفوذ به دشمنان را ندهند. در غیر این صورت کشور متضرر ضربات سختی خواهد شد.

خبرنگار: مجید فاضلی

انتهای پیام/

کد خبر: 972706

وب گردی

وب گردی