چند کلام با مجری مطرح تلویزیون

او در برنامه پایش روز یک شنبه هشتم مهرماه در اقدامی سطحی گرایانه و دور از شأن یک مجری توانا و پخته تحت تاثیر فضای همه رنگ مجازی، با زبانی تمسخرآمیز نه تنها به یکی از شخصیت ها اهانت روا داشت که توهین کنندگان به مقاومت و ملت های مقاوم منطقه را گستاخ تر کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ؛ محمد دلاوری قطعا یکی از مجریان خوب تلویزیون و خبر است. او تجربه ۲۰ ساله در حوزه خبر و برنامه های سیاسی صداوسیما دارد. چه در زمان ماموریت در خارج کشور و چه در داخل، همواره تاثیرگذار بوده است. شاید همین تجربه باعث شد تا او در ماهای اخیر در برنامه پایش شبکه یک سیما ایفای نقش کند. در همین برنامه رفتاری از این مجری خوب تلویزیون سر زد که امیدوارم سهوی باشد. او در برنامه پایش روز یک شنبه هشتم مهرماه در اقدامی سطحی گرایانه و دور از شأن یک مجری توانا و پخته تحت تاثیر فضای همه رنگ مجازی، با زبانی تمسخرآمیز نه تنها به یکی از شخصیت ها اهانت روا داشت که توهین کنندگان به مقاومت و ملت های مقاوم منطقه را گستاخ تر کرد. از آنجا که شخصیت محمد دلاوری را شاید بهتر از خیلی از فعالان رسانه ای بشناسم به این همکار و برادرعزیز چند نکته را متذکر می شوم.

1. از شخصیتی در حد آقای دلاوری انتظار نمی رود همچون افراد عادی که سواد رسانه ای و سواد سیاسی کافی ندارند تحت تاثیر فضای غیر قابل اعتبار و اعتماد و عموما سطحی فضای مجازی قرار گیرد. بنده و شما خوب می دانیم به همان میزان که فضای مجازی محملی برای تبادل اطلاعات است، محلی برای تسویه حسابهای سیاسی است آنهم براساس رفتار غیر اخلاقی و زیان تند وتوهین، آیا نباید بنده وشما که تاحدی زیادی از کم وکیف بازی های سیاسی و رسانه ای مطلعیم در اینگونه مواقع با دیدی بازتر و فهمی عمیق تر به اخبارها و رویدادها منتشر شده بنگریم؟

2. یک مجری توانا و پخته لازم است نگاه سطحی به مسایل نداشته و اگر هم می خواهد با مخاطب همزادپنداری کند نباید به قیمت توهین و تشویش اذهان عمومی و بازی با آبروی دیگران تمام شود.

3. برادر گرامی؛ حتی درصورت درست بودن یک موضوعی، آنتن زنده جای توهین به افراد و تمسخر آنها و مردم نیست چه رسد به اینکه اینگونه اخبار اغلب غرض ورزانه و هدفمند تحریف و منتشر می شود.

4. امیدوارم چنین نباشد ولی اگر هدف جلب توجه و محبوبیت عمومی است؛ جان برادر اشتباه می روید. اگر بر خلاف تصور خیلی ها اینگونه رفتارها را باعث افزایش مخاطب می دانید بازهم اشتباه رفته اید. مخاطب به حرف حساب، منطقی، اثرگذار در حل مسائل، صداقت و عزت و احترام جذب و جلب می شود نه توهین و تمسخر دیگران. یک مجری زمان می تواند محبوب شود که در درجه اول صادقانه به مسایل بپردازد. دقیق و بدور از غرض ورزی عمل کند، نسبت به موضوع اطلاع دقیق و صحیح داشته باشد و ماحصل کارش به تامین منافع عمومی منجر شود. هردوی ما و قطعا مخاطب به توانایی آقای مرتضی حیدری مجری خوب خبر و تلویزیون واقفیم؛ آیا تا بحال رفتار سطحی و توهین آمیز ی از او در آنتن زنده تلویزیون که متعلق به مردم است سراغ دارید؟

5. در همان موضوع مطرح شده، اگه به اصل مطلب مراجعه می کردید می دیدید که در آن سخن دکتر ولایتی همانگونه که در اطلاعیه دفتر ایشان هم آمده، بیشتر به دنبال تبیین اصل محور مقاومت در منطقه و تاثیر پذیری آنها از مقاومت ملت ایران است. محورمقاومتی که امان از تروریستها و حامیانش برده و کمترین ارمغان آن امنیت و عزت برای ملت ایران است. حال الحق و الانصاف منطقی بود که با زبان استهزا هم به یک شخصیت موثر در عرصه بین المللی اهانت روا دارید و هم از سخن شما، مقاومت ملت ها به سخره گرفته شود؟!

6. دوست عزیز، همکار رسانه ای؛ من و شما که نباید فریب بازی سیاسی برخی جریان ها را بخوریم و مغلوب فضای پر از شایعه و شائبه مجازی شویم. لازم است با نگاهی عقلانی ونه صرفا احساسی عمل کنیم؛ شما همچون سایر دوستان مجری بیشتر از هر کس دیگری قضاوت میشوید، پس لازم است به سطحی از پختگی برسیدکه فریب جریان خاص رسانه ای را نخورید؛ همان جریانهایی که نه تنها دل در گروه مقاومت ندارند که زخم خوده رویکردها و اقدامات جدید دانشگاه آزاد اسلامی هستند و هر خبر و ناخبری را برای هجمه استفاده می کنند.

بهتر نیست قدر خود را بدانید و اندازه نگه دارید زیرا به قول معروف اندازه نکوست هم در بر دشمن و هم در بر دوست.

سید حسین عرب

کارشناس مسائل رسانه

کد خبر: 972708

وب گردی

وب گردی