بحث اخلاق و معرفت نسل در تشکل ها جدی گرفته شود

رئیس بسیج جامعه زنان گفت: اخلاق و معرفت نسل در تشکل ها جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نهمین نشست هم اندیشی خواهران عضو شورای مرکزی اتحادیه های دانشجویی عصر امروز با حضور دکتر مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان در محل اداره تشکل های اسلامی سیاسی با هدف ارتقا و توانمند سازی خواهران تشکل های دانشجویی برگزار شد.

دکتر مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان در این جلسه گفت: در حوزه زنان علاوه بر بصیرت افزایی، نیازمند اقداماتی هستیم که سرسفره مردم نیز نمود پیدا کند.

وی ادامه داد: بحث های مجلس درباره مسائل زنان جدی است، آگاهی افزایی منجر می شود مسائل مهم به گوش مجلسیان نیز برسد، زمانی که ماهیت برخی قوانین بررسی می شود که مخالف دین ماست و به نوعی می توان گفت نخ نما شده است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: در حال حاضر لایحه کودک و نوجوان در مجلس در حال بررسی است، در این لایحه حریمی برای خانواده در نظر گرفته نشده و نقش ها دیده نمی شود. به طور کلی می توان گفت بصیرت افزایی باید منجر به پیگیری افراد شود.

وی بیان کرد: در این راستا یک تشکل می تواند تمامی لوایح را بررسی و جوانب و زوایای آن را در جهان بررسی کند. خشونت علیه زنان مسئله مهمی است، در صورت تصویب این لایحه، خشونت افزایش پیدا می کند و منجر به آسیب بیشتر زنان می شود.

دکتر اصلانی اظهار داشت: ما باید برای اهداف خود یک قله در نظر بگیریم، شعار نه غربی و نه شرقی را باید به عنوان یک الگو در نظر گرفت همچنین باید برای آن استراتژی تببین شود تا به وسیله آن بتوان بررسی کرد که لایحه خشونت یا کودک و نوجوانان با حق الهی مغایرت دارد یا خیر، زمانی که این موارد مورد بررسی قرار گیرد، مطالبی که زاویه دار هستند مشخص می شوند.

وی افزود: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد از پتانسیل خوبی برخوردار است، این قشر همواره فعالیت بارزی داشته و همیشه پای کار بوده است. در این زمینه می توان از بسیج دانشجویی و افراد تشکل های اسلامی استفاده کرد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: بحث اخلاق و معرفت نسل در تشکل ها باید جدی گرفته شود ما باید از درون خودمان را بسازیم و تزکیه نفس داشته باشیم. شروع جلسات باید با احادیث باشد، حدیث کلام معصوم یا وحی است ، نباید جلسات خالی از این بحث ها باشد زیرا در مواجهه با مشکلات به انسان کمک می کند.

وی افزود: در ترم اول و دوم، نیازمند تقویم در راستای عملیاتی کردن برنامه ها هستیم، به عنوان مثال هفته بسیج و هفته زن را در تقویم خود داریم. عملیات مشترک فرهنگی اقدام مناسبی است. ما یک سی دی تحت عنوان «دختران ببینند» تهیه کرده ایم، این سی دی از جنبش های عفیفانه که در غرب شکل گرفته شده و از زبان خود این افراد تهیه شده است که کاری قوی و قابل اعتنا است، همچنین یکصد سال جدال هالیود با عفاف نیز به صورت کاملا علمی بررسی شده است. آمادگی برگزاری نشست تخصصی با خبرگزاری ها هستیم، موضوعات نشست بازتاب خوبی داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 972714

وب گردی

وب گردی