جسد خاشقجی در استانبول پیدا شد

حساب کاربری «زندانیان عقیده »در عربستان از کشف جسد مثله «جمال خاشقجی» روزنامه نگار ناپدید شده سعودی در یکی از محله های استانبول خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، حساب کاربری زندانیان عقیده که اخبار و مسائل مرتبط با آزادی بیان و زندانیان عقیده در عربستان را پوشش می دهد، خبر کشف جسد «جمال خاشقجی» در یکی از محله های استانبول را منتشر کرد.

پیش از این پلیس استانبول اعلام کرده بود: جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی که چهار روز پیش بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده بود، کشته شده است.

یک منبع ترکیه‌ای نیز افزود: خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده و جسدش به خارج از کنسولگری منتقل شده است.

برخی از خبرگزاری ها نیز خبر شکنجه کردن این روزنامه نگار سعودی و تکه تکه کردن جسد وی را منتشر کرده اند.

پیش از این کنسولگری عربستان در استانبول با انتشار بیانیه ای که توسط خبرگزاری رسمی عربستان سعودی منتشر شد، بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد که «جمال خاشقجی ساختمان کنسولگری را ترک کرده و مسئولان کنسولگری برای یافتن علت مفقود شدن وی در حال رایزنی و هماهنگی با مقامات محلی در کشور ترکیه هستند.»

این بیانیه، کنسولگری عربستان با واکنش مقامات ترکیه مواجه شد. «ابراهیم کالین»، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد: «بر اساس اطلاعاتی که ما در اختیار داریم، فرد مورد نظر که یک تبعه عربستانی است همچنان در ساختمان کنسولگری به سر می برد.» این موضع گیری باعث شد انگشت های اتهام به طور کامل به سمت عربستان نشانه رود.

جمال خاشقجی روز چهارشنبه پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به یکباره ناپدید شد. وی تنها برای دریافت گواهی عدم تاهل به همراه نامزدش به این کنسولگری مراجعه کرده بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 972745

وب گردی

وب گردی