آمار بیکاری آمریکا بازهم پایین آمد

وزارت کار آمریکا اعلام کرد آمار بیکاری در این کشور به 3/7 درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت کار آمریکا در جدیدترین آمار خود اعلام کرد میزان بیکاری در این کشور به 3/7 درصد کاهش یافته و این میزان از سال 1969 میلادی در این کشور بی سابقه بوده است.

آمار وزارت کار آمریکا همچنین نشان می‌دهد در ماه سپتامبر 2018، در این کشور 134 هزار شغل ایجاد شده است که کمتر از حد انتظار بوده است.

این شغل‌ها بیشتر در بخش‌های سلامت، ساخت و ساز، خدمات بازرگانی و حرفه‌ای بوده است. آمار مربوط به میزان اشتغال در ژوئیه و اوت امسال هم اصلاح شده و اعلام شده 87 هزار شغل بیش از آن‌ چه قبلا گزارش شده بود، ایجاد شده است.

وزارت کار آمریکا گفته است توفان فلورانس در ماه سپتامبر بر آمار تاثیر گذاشته است. این تفان باعث از دست رفتن مشاغلی در بخش‌های خدماتی شده است.

با روی کارآمدن رئیس جمهور جدید آمریکا «دونالد ترامپ»، وی با در پیش گرفتن سیاست های حمایتی، جنگ های تجاری، افزایش تعرفه بر کالاهای وارداتی به این کشور، سیاست خود را تقویت و بهبود جایگاه اقتصادی آمریکا اعلام کرده است.

این سیاست های حمایتی اگر چه در آمریکا باعث بهبود سیستم کار شده است اما با انتقاد سایر کشورهای جهان و حتی متحدین واشنگتن روبرو شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 972756

وب گردی

وب گردی