مه گرفتگی در جاده‌های کوهستانی/  کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما

 کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی دو روز آینده در دامنه‌های البرز و نوار شمالی کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید کاهش محسوس دما حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه پیش بینی شده که در مناطق مستعد بارش‌ها به شکل تگرگ خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز کبری رفیعی درباره وضعیت آب و هوای کشور طی سه روز آینده گفت: طی دو روز آینده در دامنه‌های البرز و نوار شمالی کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید کاهش محسوس دما حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه پیش بینی شده که در مناطق مستعد بارش‌ها به شکل تگرگ خواهد بود.

وی ادامه داد: بیشترین بارش‌ها امروز در استان‌های گیلان، مازندران، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال استان البرز، تهران، شمال و غرب استان سمنان و قم خواهد بود. در مناطقی مثل اردبیل، آذربایجان شرقی، غربی، دامنه‌های زاگرس مثل استان‌های کردستان، شمال و شرق کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، همدان، مرکزی، استان‌های زنجان، قزوین، بخش‌هایی از اصفهان، یزد، خراسان رضوی و جنوبی، ارتفاعات استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه درباره بیشترین بارش‌ها برای فردا تصریح کرد: بیشترین بارش‌ها برای اردبیل، گیلان، جنوب و غرب مازندران، دامنه‌های البرز، قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان و همچنینی استان‌های چهار محال و بختیاری، غرب و جنوب اصفهان، مرکزی و بخش‌های از خراسان رضوی، ارتفاعات استان سیستان و بلوچستان و کرمان شرایط رگباری را خواهیم داشت و طی همین مدت در ارتفاعات کوهستانی اردبیل، مناطق مرتع البرز احتمال بارش برف وجود دارد.

رفیعی افزود : از امروز تا روز یکشنبه فردا مسیر جاده‌های کوهستانی سواحل خزر به استان‌های مجاور به ویژه در گردنه‌ها مه آلود است.


وی در ادامه گفت: روز دوشنبه این سامانه ضعیف شده و فقط بارش‌های پراکنده‌ای در برخی مناطق زاگرس مرکزی و جنوبی خواهیم داشت. در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید پیش بینی شده است و در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور با گرد و خاک نیز همراه خواهد شد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 972760

وب گردی

وب گردی