بنده و رئیس جمهور تضمین نمی دهیم با پیوستن به CFT مشکلات حل شود

وزیر امور خارجه گفت:نه بنده و نه رئیس جمهور نمی توانیم تضمین دهیم که با پیوستن به لایحه CFT مشکلات ما حل شود

به گزارش ایسکانیوز ؛ محمد جواد ظریف صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: ما بارها با مقاومت مردم و با تدبیر، توانستیم آمریکایی ها را شکست دهیم این بار هم با درایت، آمریکا را شکست می‌دهیم و تحریم های آمریکا علیه ایران شکست خواهد خورد .

وی ادامه داد: تحریم‌های آمریکایی علیه ایران شکست خواهد خورد که این امر نیازمند همراهی مردم و رعایت مصالح ملی خارج از مخالفت‌های جناحی است.

ظریف خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا نه تنها در سازمان ملل نتوانست جامعه جهانی را علیه ایران بسیج کند، بلکه جلسه شورای امنیت تبدیل به جلسه محاکمه آمریکا شد.

وی خاطرشنان کرد: برجام توانست سیاست های آمریکا را در جهان منزوی کند و حقانیت مردم ایران را به دنیا نشان دهد و رژیم صهیونیستی را رسوا کند.

وزیر امورخارجه افزود:امروز مجلس در برابر یک تصمیم تاریخی فرار گرفته است.اگر برجام به نفع ایران نبود، آمریکا از آن خارج نمی‌شد و نتانیاهو اعلام نمی‌کرد که من یک تنه در مقابل آن ایستاده ام، پس توفیق ملت را تبدیل به ضعف نکنیم.

ظریف تاکید کرد:لوایح ۴ گانه لولایحی است که آمریکا تاکنون با بهانه آن مانع از تبادلات بانکی ما شده است.

وی عنوان کرد:نه بنده و نه رئیس جمهور نمی توانیم تضمین دهیم که با پیوستن به لایحه CFT مشکلات ما حل شود، اما می توانیم تضمین دهیم که با نپیوستن به این لایحه آمریکا بهانه جدید خواهد داشت.

رییس دستگاه دیپلماسی بابیان اینکه دوستان گفته اند امکان نپذیرفتن حق شرط‌ ما وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اشکالی ندارد نپذیرند این معنای باطل بودن حق شرط نیست.حق شرط برای ایران محترم خواهد بود و جمهوری اسلامی خط قرمز خود را مشخص خواهد کرد.

ظریف در ادامه عنوان کرد: از آقای همتی رئیس بانک مرکزی در رابطه با گران شدن و ارزان شدن ارز و اینکه این موضوع هیچ ارتباطی با FATF نداشته است، سئوال کردم، اما درمقابل می توان گفت که FATF ارتباط مستقیم با بسته شدن حساب دانشجویان و بازرگانان ایرانی ، همچنین در عدم امکان پرداخت به ایران ارتباط مستقیم دارد.

وی تاکید کرد: FATF یکی از مهمترین مشکلاتی است که حتی دوستانمان به ما می گویند بدون آن نمی توانیم کارهای خود را انجام بدهیم و این موضوع را رئیس بانک مرکزی روسیه هم به آقای همتی گفته است.

وزیر امورخارجه عنوان کرد: ما توانستیم آمریکا را به حدی منزوی کنیم که اتحادیه اروپا به عنوان شریک آنها مکانیزمی را آماده کردند که بتوانند تحریم‌های آمریکا را دور بزنند. مکانیزمی که اروپا در پیش گرفته شروع، پایان حکومت دلار است.

ظریف گفت: ما نباید خودمان را دست کم بگیریم، باید بدانیم که ایران و برجام چه توانسته است انجام دهد. همچنین باید بگویم که با دادن بهانه به آمریکا و صهیونیست‌ها خودمان را دچار خود تحریمی نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 972765

وب گردی

وب گردی