گمشده کشور «مدیریت جهادی» است

فرمانده کل سپاه گفت: با توجه به شرایط و مشکلات فعلی کشور قرارگاه سازندگی خاتم باید در جهت توسعه و کار بیشتر قدم بردارد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء که صبح امروز برگزار شد،، اظهار داشت: امروز شاهد اقتدار و عظمت مثال زدنی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی با محوریت ایران اسلامی در جهان هستیم.

وی افزود: ما هر روز شاهد پیروزی‌های مادی و معنوی در عرصه‌های مختلف هستیم که با وجود همه دشمنی‌ها، توطئه‌ها و انسجامی که دشمنان علیه انقلاب دارند و نتوانستند کاری انجام دهند به پیروزی‌های بزرگ‌ تر پنهان و آ‌شکار دست می‌یابیم.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: سازندگی کشور و پیشرفت و آبادانی عرصه‌ای است که کاملا دیده می‌شود و می‌توان با کارهای موفق الگوسازی جمهوری اسلامی را برای دیگر کشورها اثبات کرد و کارآمدی نظام اسلامی را به جهان فهماند و نشان داد که چطور یک ملت با اتکا به خود و بدون وابستگی به دیگر کشورها می‌تواند کشورش را بسازد.

جعفری تصریح کرد: اگر ایران اسلامی درست مدیریت شود و در چارچوب اسلام ناب حرکت کند پیشرفت‌ها بیشتر می‌شود و این موضوع در عرصه سازندگی مانند عرصه دفاعی و امنیتی به اثبات رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از عرصه‌هایی که باعث ایجاد امید در کشور شده عرصه سازندگی است، گفت: به اقرار دوست و دشمن نقش‌آفرینی سپاه در عرصه سازندگی بر کسی پوشیده نیست و وجه مشترک توفیق نظام در عرصه‌های دفاعی و سازندگی مدیریت جهادی است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: گمشده، نقص و کمبود ما در کشور مدیریت جهادی است مدیریت جهادی سه ویژگی دارد یکی اینکه کار باید برای رضای خدا باشد دیگر اینکه همراه با تلاش مضاعف و سخت‌کوشی باشد و در آخر اینکه کار جهادی کاری است که مخالف یا دشمن داشته باشد و اینجا منظور دشمن خارجی و آمریکا نیست. آنها همیشه مخالف پیشرفت و آبادانی کشور ما هستند.

وی افزود: یک نوع از این مخالفت‌ها مخالفت‌های درون سازمانی،‌ عادت‌ها و سنت‌هایی است که از گذشته در آن سازمان نهادینه شده است. لذا سازمان موفق سازمانی است که مدیریت جهادی داشته باشد.

فرمانده کل سپاه در ادامه سخنانش اظهار داشت: انقلاب اسلامی یعنی حرکت بر مبنای اصول اسلامی و قوانین الهی ، ما در عرصه‌های مختلف اشتباهات قابل توجهی داریم که غالبا به دلیل این است اصول رایج دنیا که عموما غربی است جایگزین اصول اسلامی شده است. از جمله در عرصه اقتصادی.

جعفری تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم در سپاه و قرارگاه سازندگی اصول اسلامی برقرار باشد و در چارچوب آن حرکت کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خانم‌الانبیاء اقدامات برجسته و بسیار خوبی در کشور انجام داده که پالایشگاه ستاره خلیج فارس یکی از آنها است.

جعفری ادامه داد: ما از اعتماد دولت‌های مختلف به ویژه دولت قبلی و فعلی به مجموعه قرارگاه تقدیر می‌کنیم که موجب این افتخارآفرینی‌ها شده است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به فرمانده سابق قرارگاه اظهار داشت: دوران طلایی مدیریت قرارگاه در زمان فرماندهی سردار عبداللهی بود که در این دوره قرارگاه بیش از گذشته درخشیده است. یکی از ویژگی‌های دوران سردار عبداللهی مخالفت‌هایی بود که با ایشان می‌‌شد و به گوش ما می‌رسید و دلیلش تغییر روش‌های کهنه و قدیمی توسط او بود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از عوامل رشد و پیشرفت کشور جوان‌گرایی و عدم بکارگیری بازنشسته‌ها است. این یکی از ضرورت‌ها است و جوان‌ها باید در مدیریت‌های میانی و حتی عالی کشور قرار بگیرند. در همین راستا دکتر سعید محمد نیز که عمر خدمتی‌اش را در قرارگاه سپری کرده تجربه زیادی دارد و انشاءالله مسیر سازندگی کشور و مدیریت جهادی را ادامه می‌دهد و شاهد دوران درخشنده‌تری از قرارگاه خواهیم بود.

جعفری در پایان گفت: با توجه به شرایط و مشکلات فعلی کشور قرارگاه حتما باید در جهت توسعه و کار بیشتر قدم بردارد و البته با پرهیز از کارهای کوچک و اقداماتی که بخش خصوصی می‌تواند انجام دهد نقش خود را در سازندگی کشور ایفا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 972775

وب گردی

وب گردی