وعده رایگان بودن موزه ها در روز تهران، راست نبود!

مسئولان از چند روز پیش اعلام کرده بودند که در روز تهران بلیت سینما نیم بها و بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی رایگان است؛ اما دوست داران موزه ها به محض ورود به موزه ها متوجه شدند که بلیت رایگان نیست و مانند روزهای دیگر باید هزینه را بپردازند. شهروندان نه از ارائه پول بلیت بلکه از ناهماهنگی مسئولان ناراضی و عصبی بودند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از چند روز پیش اخبارهایی با موضوع روز تهران و ارائه تسهیلات و خدماتی در شهر توسط مسئولان شهری و میراث فرهنگی بیان می شد و روز 14 مهر ماه شهروندان تهرانی و گاه مسافران شهرستانی و خانواده ها با برنامه ریزی به موزه ها و اماکن تاریخی تهران مراجعه کردند؛ اما در کمال تعجب دیدند که علی رغم اعلام خبرها ورود به موزه ها رایگان نیست.

مهسا شریفی که با 5 نفر از دوستان دانشگاهی خود بازدید از باغ گلستان را انتخاب کرده بودند، گفت: با اعلام یک خبر و انتشار آن در روزنامه ها و خبرگزاری ها و دست به دست شدن خبر در فضای مجازی از بازدید رایگان اماکن تاریخی مطلع شدیم و با دوستان هماهنگ کردیم اما تصویر صف جمعیت و نقل قول های آنها بسیار تلخ و البته خنده دار بود.

وی گفت: واقعا مشکل پرداخت بلیت نیست اما تکذیب خبر به دلیل ناهماهنگی با شهرداری کمی نامعقول و ناپسند بود.

وعده ای که اجرایی نشد

امروز مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در گفت‌وگو با فارس، در این باره گفته که جلسات هماهنگی برای انجام مراسم روز تهران صورت گرفته و در این جلسات مدیرکل میراث استان تهران حضور داشت و یکی از آیتم‌های مطرح شده رایگان بودن موزه‌ها و نیم‌بها شدن سینماها بوده است. همچنین درکمپین خبری که داشتیم این خبر منتشر شد.

وی با بیان اینکه برخی از اماکن تاریخی روز گذشته رایگان نبودند و این ناشی از ناهماهنگی میراث فرهنگی است، گفت: میراث فرهنگی وعده داده بود که بازدید از موزه ها در این روز رایگان باشد همچنین اداره ارشاد اعلام کرده بود که در روز تهران ثبت‌نام در کتابخانه‌ها رایگان است.

سیف در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری قرار بود هزینه بازدید از این موزه‌ها را در روز تهران پرداخت کند،‌گفت: خیر هر سازمان خودش خدماتی برای روز تهران در نظر گرفته بود بنده هم شنیدم که برخی از موزه‌ها روز گذشته رایگان نبودند.

روز تهران هم گذشت و شهروندانی که دوست داشتند از موزه ها و اماکن تاریخی بازدید کنند با پول تو جیبی خود این کار را کردند اما آنچه ماند دست به دست شدن و عکس شهروندان جلوی در موزه ها در فضای مجازی بود به حدی که خوراک خبری رسانه های بیگانه را هم فراهم کرد.

آیا وقت آن نرسیده که مسئولان پس از بررسی های همه جانبه و اطمینان از اجرایی شدن برنامه ای آن را خبری کرده و به خبرگزاری ها بدهند و در کمپین ها و فضاهای مجازی منتشر کنند؟

زهره حاجیان

انتهای پیام/

کد خبر: 972778

وب گردی

وب گردی