رونمایی  از نقشه گردشگری مینیاتوری  منطقه 11

به مناسبت روز تهران؛ از نقشه مینیاتوری گردشگری منطقه 11 و نام های تاریخی گذرهای منطقه 12  با حضور اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران شهری در خانه تاریخی امیر بهادر رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز، در "نشست تخصصی گردشگری فرهنگی-تاریخی در حصار ناصری شهر تهران" با حضور احمد مسجد جامعی، زهرا نژاد بهرام و محمد علیخانی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 و علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 از نقشه گردشگری مینیاتوری منطقه 11 در خانه امیر بهادر (انجمن آثار و مفاخر فرهنگی) رونمایی شد.

نصراله آبادیان در ارتباط با طرح های گردشگری حصار ناصری گفت: در حال حاضر 2 مسیر گردشگری در بافت تاریخی شهر تهران با محوریت حمل و نقل پاک طراحی شده است که در فروردین 97 مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفت.

آبادیان همچنین افزود: تا پایان سال جاری از نقشه جامع گردشگری حصار ناصری واقع در مناطق 11 و 12 رونمایی خواهد شد.

وی در ارتباط با حفظ میراث فرهنگی و ارزشمند منطقه 11 عنوان کرد: در برنامه دوم توسعه شهرداری تهران بر باز زنده سازی و حفظ بناهای تاریخی تأکید شده است که در پهنه های تاریخی منطقه 11، باز زنده سازی میدان راه آهن به عنوان دروازه ریلی تهران در دستور قرار دارد و لایحه آن برای الحاق به سند طرح تفضیلی ارسال شده است.

آبادیان گفت: پس از تصویب این لایحه در محدوده میدان راه آهن امکان صدور پروانه ساخت برای هر ساختمانی وجود نخواهد داشت.

همچنین علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 از هماهنگی مناطق 11 و 12 در پیشبرد طرح های گردشگری درحصار ناصری خبر داد و گفت: در جهت پاسداشت تاریخ شفاهی تهران نام های قدیمی محلات و خیابان ها در منطقه 12 در کنار نام های جدید قرار داده می شود.

زهرا نژاد بهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن ابراز خشنودی از پاسداشت روز تهران افزود: شهروندان صدای تهران هستند و با مشارکت آنان در امور روزانه شهر، صدای تهران هر روز خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 972788

وب گردی

وب گردی