ناجا سهم شهرداری از جرائم راهنمایی و رانندگی را پرداخت نمی‌کند

رئیس شورای شهر تهران گفت: هنگامی که شهروندان جریمه‌های خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند و تلنبار می‌شود پس از پرداخت جریمه‌ها بعد از یک سال نیروی انتظامی سهم شهرداری را از این جرائم پرداخت نمی‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، محسن هاشمی در حاشیه نود و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه به مناسبت هفته نیروی انتظامی میزبان سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ بودیم و گزارش عملکردی ارائه داده شد.

وی ادامه داد: در ادامه این جلسه انتخاب مشاوران کمیسیون ماده 100 در دستور کار قرار گرفت که از 10 مشاور معرفی شده 7 نفر از اعضای شورای شهر رای اعتماد دریافت کردند.

هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا این دستور جلسه به حاشیه کشیده شد، گفت: بر اساس مصوبه شورا تعیین مشاوران باید به تائید اعضای شورای شهر برسد و در نهایت در این خصوص 7 نفر انتخاب شدند. اختلاف نظری که در این زمینه بود به موضوعی مطرح می‌شد که رسولی عضو شورای شهر تهران مطرح کرد و بنده نیز توضیحاتی در این باره ارائه دادم.

وی ادامه داد:‌7 سال است که این مصوبه شورای شهر اجرایی نمی‌شد و در این جلسه پیشنهاد دادم با توجه به اهمیت کمیسیون ماده 100 این موضوع در جلسه هم اندیشی با شهردار مورد بحث و بررسی قرار گیرد ولی با توجه به کمبود وقت در دستور جلسه قرار گرفت و به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا بیشتر تخلفات راهنمایی و رانندگی در تهران اتفاق می‌افتد،‌گفت: این موضوع به مسئولان شهری بازمی‌گردد چرا که امکانات لازم رااز جمله حمل و نقل عمومی در اختیار شهروندان قرار نگرفته است و موجب تخلف شهروندان می‌شود.لذا باید توجه ویژه‌ای به رفع مشکلات شهروندان داشته باشیم تا بتوانیم جامعه مناسبی را فراهم کنیم. البته در این زمینه مجلس و مسئولان دولتی نیز باید همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

هاشمی افزود:سهم مدیریت شهری از جرائم راهنمایی و رانندگی بعضا پرداخت نمی‌شود چرا که شهروندان جرائم خود را تا پایان سال پرداخت نمی‌کنند و این جریمه‌ها تلمبار می‌شود و نیروی انتظامی سهم شهرداری را از جریمه‌های تلمبار شده پرداخت نمی‌کنند.

وی درباره تذکرات اعضای شورای شهر تهران به مدیران شهری گفت: فرایند تذکرات باید اصلاح شود چرا که تذکرات زیادی اعضای شورای شهر تهران می‌دهند که بعضا به نتیجه خاصی نمی‌رسد.

رئیس شورای شهر تهران افزود:‌تذکرات ابزاری برای پاسخگویی معاونان و مدیران است و در بعضی مواقع نیز تذکرات منجر به استیضاح می‌شود. بنابراین ساماندهی تذکرات در شورا انجام خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 972797

وب گردی

وب گردی