احدیان: ضرورت تغییر تیم اقتصادی دولت، مثل روز روشن است/ نباید اقتصاد را به سیاست خارجی گره زد

رئیس کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت گفت: تغییر تیم اقتصادی دولت امری بدیهی است؛ اما سوال اصلی این است که چرا به آن عمل نمی شود؟!

محمد سعید احدیان رئیس کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به موضوع تغییر تیم اقتصادی دولت اظهار داشت: ضرورت تغییر تیم اقتصادی دولت، مثل روز روشن است؛ این موضوع انقدر واضح است که حتی رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح می کند که اسامی افراد برای جایگزین کردن افراد فعلی روی میز رئیس جمهور است.

وی افزود: تغییر تیم اقتصادی دولت امری بدیهی است؛ اما سوال اصلی این است که چرا به آن عمل نمی شود؟! از تولید کنندگان و فعالان اقتصادی تا مردم عادی هیچ کس در این موضوع تردید ندارد که کابینه اقتصادی دولت باید تغییر کند.

احدیان در پاسخ به این سوال که معیارهای تغییر تیم اقتصادی دولت چه باید باشد گفت: دولت باید افرادی را انتخاب کند که برنامه مدونی را مبتنی بر توانایی های داخلی برای برون رفت از مشکلات فعلی کشور داشته باشند؛ این که صرفا افراد جابه جا شوند هیچ تاثیری در وضعیت کشور نخواهند داشت.

رئیس کمیته سیاسی جمعیت عدالت و پیشرفت اضافه کرد: تیم اقتصادی جدید باید دارای محور اجرایی باشد و بتواند تمامی اعضای تیم را مانند یک سرمربی در کنار یک دیگر جمع کند و مبتنی بر برنامه ای روشن برای برون رفت از وضعیت فعلی کشور باشد.

وی درباره اعتماد به اروپا پس از خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: ما باید قبل از شروع مذاکرات با کشورهای اروپایی، بخشی از تعهدات مان را انجام نمی دادیم به دلیل این که اروپا جدیت جمهوری اسلامی را در خروج از برجام باور کند.

احدیان در پایان تاکید کرد: ما نباید معطل اقدامات عملی اروپایی ها بمانیم و اقتصادمان را به سیاست خارجی گره بزنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 972812

وب گردی

وب گردی