ترامپ: اگر من نبودم؛ ایران خاورمیانه را می‌گرفت!

رئیس‌جمهور آمریکا در جمع هوادارانش مدعی شد که دولت قبلی این کشور برای حصول توافق هسته‌ای برجام ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد به ایران داده است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از اکسپرس، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جمع هواداران خود در ایالت کانزاس، بار دیگر ضمن انتقاد از برجام، به گزافه‌گویی درباره ایران پرداخت.

وی در این باره مدعی شد: پیش از آنکه رئیس جمهوری آمریکا شوم، رویدادهایی که به ایران مرتبط بود دنبال می‌کردم. آنها داشتند خاورمیانه را می‌گرفتند. سوریه و یمن را هم همینطور. آنها به سمت عراق می‌رفتند و (خلاصه) داشتند همه چیز را تصاحب می‌کردند. اما حالا فقط می‌خواهند دوام بیاورند و در همه شهرهایشان با شورش مواجه هستند.

ترامپ همچنین دولت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد: من آمریکا را از توافق وحشتناک و یکجانبه (!) با ایران نجات دادم. دولت قبلی واشنگتن به ایران ۱۵۰ میلیارد دلار داد از همه احمقانه‌تر اینکه به آنها ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد دادند. پول نقد! با هواپیما! هواپیماهای پر از پول نقد!

این درحالی است که صحت ارقام ادعایی از سوی ترامپ، از سوی کارشناسان آمریکایی نیز مورد تردید است چرا که با رقم ۵۶ میلیارد دلاری اعلام شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا مغایرت دارد حال‌آنکه گفته می‌شود حتی رقم اصلی از این هم به مراتب کمتر است.

ترامپ همچنین بار دیگر ادعای خود مبنی بر اینکه این مبلغ در ازای آزادی گروگان‌ها به ایران پرداخت شده است را تکرار کرد و گفت: آنچه که دولت قبل انجام داد، ناخوشایند بود. آنها به ایران ۱.۸ میلیارد دلار در ازای یک توافق وحشتناک دادند. آنها ۱.۸ میلیارد دلار در ازای آزادی گروگان‌ها پرداختند. می‌توانید تصورش را بکنید؟ این درحالی است که ما بدون هیچ پرداختی، گروگان‌هایمان را از کره شمالی پس گرفتیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 972819

وب گردی

وب گردی