فشار بر اعضای هیات مدیره برای تغییر مدیرعامل سایپا/ مدیرعامل پیشنهادی از کجا حمایت می‌شود؟

مدیرعامل سایپا در کمتر از یک سال فعالیت بر این گروه خودروسازی قرار است با فشار بر اعضای هیات مدیره در جلسه امشب اعضا تغییر کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اطلاعات بدست آمده، جریانی با فشار بر اعضای هیات مدیره سایپا قصد دارند مدیرعامل این شرکت را شبانه برکنار کرده و فرد دیگری را که سابقه فعالیت در خودروسازی‌های داخلی را در کارنامه دارد جایگزین وی کنند.

گفتنی است بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ما برخی از اعضای هیات مدیره تلویحا احتمال این تغییر را تایید کردند.

در همین خصوص یک منبع آگاه با تایید این خبر گفت: طی تماس‌های متعدد از وزارتخانه از اعضای هیات مدیره خواسته شده در جلسه‌ای فوری امشب مدیرعامل سایپا را برکنار و فرد جدیدی را جایگزین کنند.

او ادامه داد: گزینه پیشنهادی آن‌ها یکی از مدیران قبلی صنعت خودروسازی است که با یک جریان قوی از چند قطعه سازی و مدیران قبلی صنعت خودروسازی حمایت می‌شود و احتمال ایجاد انحصار و مافیا در این بخش از صنعت را تقویت می‌کند.

گفتنی است این تغییر در حالی در حال پیگیری و انجام است که هنوز تکلیف ماندن و یا رفتن شریعتمداری از کرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص نیست و اگر وزیر جدیدی به این وزارتخانه بیاید عملا در یک کار انجام شده قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که اکثر سهام گروه خودروسازی سایپا متعلق به تعاونی کارکنان این شرکت بوده و بر اساس قانون تجارت وزارت صنعت و دیگر دستگاه های دولتی حق دخالت و تغییر مدیریت در این خودروسازی را ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972836

وب گردی

وب گردی