دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری در دانشگاه آزاد ابلاغ شد

معاون فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی از ابلاغ دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری این دانشگاه به واحدهای دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر،‌ ابراهیم کلانتری با اعلام این خبر گفت: دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری در دانشگاه آزاد اسلامی براساس قوانین مصوب شورای عالی انقلاب و شورای اسلامی شدن دانشگاه ها تدوین شده است.

وی افزود: این دستورالعمل با هدف نظام مند کردن بحث آراستگی، پوشش، رفتار تدوین شده است.

در بخش هایی از این دستورالعمل آمده است:

« لباس باید ساده، آراسته و در شأن دانشگاه باشد.

پوشش کامل بدن بجز صورت و دست ها تا مچ برای بانوان الزامی است.

پوشش بانوان با چادر و مانتو یا مانتو بلند (تا زیرزانو)، شلوار، مقنعه یا روسری با رنگ مناسب، جوراب غیر نازک و کفش متعارف است.

استفاده از مانتوی نامناسب، کوتاه، چاک دار، آستین کوتاه (ساق دست نما)، چسبان، دارای رنگ تند و زننده، جلو باز و بدون دکمه برای بانوان ممنوع است.

پوشش آقایان با پیراهن آستین دار و یقه معمولی، شلوار ساده، رسمی و بلند است.

آرایش و پیرایش غیرمتعارف مو مانند بافتن، مش کردن، تیغ تیغی و ... برای آقایان ممنوع است.

استفاده از لباس اندامی، نازک، تنگ و چسبان، بدن نما و شلوار استریج ممنوع است.

چاپ هر گونه نقوش، کلمات زننده و رکیک، علائم و نشانه گروه های انحرافی، تصاویر زن، تصاویر فکاهی و پوچ و بی معنی، شعارهای قومی و نژادی، تبلیغات تجاری و توهین آمیز بر روی بدن، پوشش، مچ بند، پیشانی بند، کمربند، انگشتر و کیف ممنوع است.

استفاده از آرایش زننده، جواهرات و زیور آلات نامتعارف ممنوع است.

هر گونه رفتاری که با اصول سازمانی، ضوابط و مقررات اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی کلاس درس، آزمایشگاه، خوابگاه و محیط دانشگاه مغایر باشد ممنوع است.»

روش اجرای این دستورالعمل برای دانشجویان ناآگاه یا متخلف در چهار گام تعریف شده است که در گام اول تذکر محترمانه و صریح به افرادی که در پوشش و شئون اخلاقی، مقررات پوشش و شئون اخلاقی را رعایت نمی کنند، ارائه می شود.

در صورت عدم توجه به تذکر شفاهی، دانشجویان برای مشاوره به معاونت فرهنگی و دانشجویی راهنمایی می شوند تا توسط کارشناس فرهنگی(ترجیحا همجنس) همراه با اخذ تعهد کتبی، مورد مشاوره قرار گیرند.

در صورت عدم توجه به موارد مندرج در تعهد کتبی، موضوع در نشستی با حضور نمایندگان معاونت فرهنگی و دانشجویی و حراست دانشگاه به اطلاع خانواده دانشجو می رسد.

این نشست به دعوت معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد صورت می گیرد. در صورت عدم امکان برگزاری نشست حضوری، موضوع، به صورت تلفنی اطلاع داده می شود. (برای افراد مجرد تماس با پدر و مادر و یا سرپرست وی و برای افراد متاهل با همسر وی ارتباط برقرار خواهد شد.)

در صورت عدم توجه، دانشجو همراه با کپی تعهدنامه کتبی و کپی کارت دانشجویی به کمیته انضباطی ارجاع می شود.

استادان و کارکنانی که نسبت به مقررات عفاف و پوشش بی اعتنا هستند حسب گزارش های رسیده به ترتیب به معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و گزینش کارکنان معرفی می شوند. در صورت عدم رعایت مجدد موازین و مقررات، به معاونت فرهنگی و دانشجویی برای ارجاع به کمیته انتظامی اساتید و هیأت رسیدگی به تخلفات اداری واحد معرفی می شوند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 972848

وب گردی

وب گردی