عقده‌گشایی روزنامه رسمی دولت علیه دانشجویان/ وقتی پیرمردان دولت‌نشین دانشجویان را «عصا به دست» خطاب می‌کنند!

روزنامه رسمی دولت در سرمقاله روز دوشنبه خود با الفاظی تند به عقده‌گشایی علیه دانشجویانی پرداخته که دیروز در مقابل مجلس تجمع کرده‌ بودند ...

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشجو، CFT تصویب شد. نه با رای بالا و قاطعیتی که دولتی‌ها به دنبالش بودند و نه مثل برجام با سکوت و خاموش کردن صدای مخالفان. لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تروریسم (CFT) که جنجالی‌ترین لایحه مرتبط با FATF بود، دیروز و پس از چند ساعت بحث و بررسی در مجلس، با 143 رای موافق در برابر 120 رای مخالف به تصویب رسید. نمایندگان موافق این لایحه، تمامی دعوت‌های دانشجویان برای مناظره و گفتگو درباره FATF را رد کردند و رسانه‌های حامی دولت هم تا توانستند دانشجویان منتقد را با همان برچسب‌های همیشگی مورد نوازش قرار دادند.

در تازه‌ترین اتفاق اما، روزنامه رسمی دولت در سرمقاله روز دوشنبه خود با الفاظی تند به عقده‌گشایی علیه دانشجویانی پرداخته که دیروز در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده‌بودند. دانشجویانی که تمام تلاش‌هایشان برای گفتگو با نمایندگان موافق لایحه CFT به درِ بسته خورده بود. روزنامه ایران در این سرمقاله نوشته:«چند صد نفر که به طور معمول خود را تحت پوشش دانشجو درمی‌آورند و بعضاً از فرط کهولت سن با عصا راه می‌روند، جلوی مجلس تجمع کردند و با سر دادن «عزا عزاست امروز»! معلوم نکردند که صاحب عزا کیست؟» به نظر می‌رسد پس از «بی‌شناسنامه»،«بی‌عقل» و « بی‌سواد»، «عصا به دست» تازه‌ترین لقب اهدایی دولت به دانشجویان منتقد است. صرفا برای رفع ابهام و تفهیم ماجرا به دوستان‌مان در روزنامه ایران، برخی از تصاویر دانشجویان حاضر در تجمع را بازنشر می‌دهیم تا عصا به دستانِ دولت‌نشین، متوجه دروغ‌های متوالی خود بشوند:

روزنامه ایران در سرمقاله‌ای که حتی نام نویسنده‌ هم ندارد نوشته:«حضور آنان جلوی مجلس و شلوغ کردنشان، بیش از آنکه ناشی از حق آنان برای ابراز عقیده و نظرشان باشد، متأثر از نوعی تبعیض شدید است که آنان را مجاز به چنین حضوری می‌کند. این همان تبعیضی است که FATF می‌خواهد آن را در حوزه مالی از میان ببرد و اجازه ندهد که فقط طرفداران پولشویی تظاهرات کنند، بلکه برای همه مردم و در هر موضوعی امکان اظهارنظر و تجمع باشد.» روزنامه دولت در حالی منتقدین را تلویحا به حمایت از «پولشویی» متهم کرده که پرونده فسادهای چندهزار میلیاردی در بدنه دولت-مثل صندوق ذخیره فرهنگیان- هنوز در افکار عمومی باز است.

دانشجویان البته به این رفتارهای زشت و زننده عادت دارند و شنیدن توهین از زبان دولتی‌ها برایشان تازگی ندارد. اما این واکنش عصبی و رقت‌‍آور، آن هم یک روز پس از تصویب لایحه مطلوب دولت در مجلس، نشان می‌دهد دانشجویان کار خود را خوب انجام داده و با روشنگری‌هایشان، دولت و دولتی‌ها را به گوشه رینگ برده‌اند. این واکنش عصبی روزنامه رسمی دولت یک پیام واضح و روشن دارد: جنبش دانشجویی به دوران اوج خود نزدیک می‌شود!

انتهای پیام/

کد خبر: 972877

وب گردی

وب گردی