درخواست خرید 15 میلیون تومانی حق رایت و دریافت بیش از 300 میلیون تومان

پس از اتخاذ سیاست شفاف سازی در بنیاد سینمایی فارابی و با اعلام رقم دریافتی تهیه کنندگان و فیلمسازان، سینماگرانی که بعضا کمتر مطرح بوده اند با طرح وارونه واقعیت در برخی رسانه ها، تیرشان به سنگ نمی نشیند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز،چندی پیش داوود توحید پرست در نامه ای سرگشاده، در ظاهر با نگاه دلسوزانه برای اکران فیلم «شیرین قناری» بود اعلام کرد که حق رایت فیلمش را به او نمی فروشند و تلاش های وی برای این اتفاق به جایی نرسیده؛ اما بر اساس اعلام بنیاد سینمایی فارابی وی می خواهد حق رایت این فیلم را 15 میلیون تومان بخرد! این در حالی است که این کارگردان سینمای ایران برای این اثر سینمایی که به تهیه کنندگی همسرش یاسمن کفایتی جعفرآبادی بوده بیش از 25 برابر این مبلغ را آن هم 6 سال قبل دریافت کرده است.

البته این نخستین بار نیست که داوود توحید پرست به عنوان کارگردانی با ادعای ارزشی از نهادهای ذی ربط به دلایل مختلف پول دریافت می کند.

او که خود را این روزها به عنوان اپوزیسیون مطرح می کند در ابتدای دولت دهم و در سال 88 از نهادهای سینمایی از جمله بنیاد سینمایی فارابی حمایت هایی را دریافت کرده است.

برای مثال در سال 89 به فیلم «نامزد آمریکایی من» از طرف بنیاد سینمایی فارابی تسهیلات داده شد. این درحالی است که قبل از این نیز برای همین فیلم تسهیلات پرداخت شده بوده و پرداخت دوبار تسهیلات به فیلمی که به گفته کارشناسان اثر ضعیفی است جای سوال دارد.

پس از اتخاذ سیاست شفاف سازی در بنیاد سینمایی فارابی و با اعلام رقم دریافتی تهیه کنندگان و فیلمسازان، سینماگرانی که بعضا کمتر مطرح بوده اند با طرح وارونه واقعیت در برخی رسانه ها، تیرشان به سنگ نمی نشیند و با فرار رو به جلو و انتشار نامه سرگشاده و یا مصاحبه های آتشین، سعی در قلب واقعیت دارند؛ واقعیتی که با شفاف سازی حمایت ها امروز قابل رویت و قضاوتِ اهل نظر است.

کد خبر: 972895

وب گردی

وب گردی