امکانات مالی دولت، مانع جذب بیشتر استاد شده است

محمدرضا رضوان طلب گفت: عامل اصلی و محدودکننده جذب بیشتر استاد، امکانات مالی دولت است و ما نمی توانیم این موضوع را به دولت تحمیل کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا رضوان طلب درباره طولانی بودن روند جذب هیات علمی در دانشگاه ها، گفت: در سال 96 میانگین زمان بررسی پرونده های جذب هیات علمی در دانشگاه ها حدود 208 روز بود که با تلاش های انجام شده این مدت زمان در سالجاری به زیر 200 روز کاهش یافت.
وی افزود: در تلاش هستیم فرآیند بررسی پرونده داوطلبان به جدول زمانی جذب یعنی 90 روز نزدیک شود. دانشگاه ها هم روی این موضوع حساس شده اند و امید است حقوق داوطلبان در این مورد رعایت شود.
معاون وزیر علوم، در خصوص علت عدم تناسب در نسبت استاد به دانشجو نیز یادآورشد: عامل اصلی و محدودکننده جذب بیشتر استاد، امکانات مالی دولت است و ما نمی توانیم این موضوع را به دولت تحمیل کنیم. در حال حاضر، امکانات محدود کننده ای در دانشگاه های غیردولتی برای جذب استاد نه تنها وجود ندارد بلکه آنها را تشویق به جذب بیشتر هم می کنیم.
رضوان طلب گفت: در بخش دولتی، به ازای هر استاد سالانه حداقل 100 میلیون تومان باید در بودجه دولت گنجانده شود و این رقم، هزینه ای نیست که راحت بتوان در مورد آن تصمیم گرفت و سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی باید با این موضوع موافقت کنند.
وی تصریح کرد: بر اساس همان تعداد ردیف های استخدامی که در سال به دانشگاه ها ابلاغ می شود می توانیم نسبت به جذب هیات علمی اقدام کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 972909

وب گردی

وب گردی