صنایع استان از لحاظ فکری و اجرایی به دانشگاه کمک کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از مدیران صنایع استان خواست از لحاظ فکری و اجرایی به دانشگاه کمک کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اردبیل، دکتر اسحاق رسولی در نشست مدیران صنایع استان با مسئولان دانشگاه اظهار کرد: هدف اصلی، بهبود سیستم توسط خودمان است و معتقد هستیم برای توانمند شدن باید از صنایع الهام و کمک گرفت.

وی افزود: دانشگاه هم بخشی از مسئله و هم بخشی از راه حل است و ما دنبال بازنگری هستیم که باید به راه حل تبدیل شویم نه خود مسئله و برای تحقق این امر ضرورت دارد ابتدا ساختارها را تغییر دهیم و مسیر دانشگاه را به مسیر خوبی بکشانیم.

رسولی بر مسئله گرایی و نوآوری با دید فرهنگی تاکید کرد و گفت: از لحاظ امکانات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در استان پیشرو بوده و در زمینه گیاهان دارویی، به مرحله تولید و صادرات رسیده ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل هم گفت: بخش خصوصی و تولید در اردبیل پیچیده نیست.

سید حامد عاملی افزود: انقلاب صنعتی چهارم بر مبنای هوشمندسازی است و وظیفه ما بسترسازی مناسب است و دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در نحوه پیوند ایده و سرمایه اقدام کند.

وی ادامه داد: دانشگاه نقش تسهیل گری در خصوص کسب اعتماد ایده پردازان و سرمایه گذاران داشته باشد.

در این جلسه مشکلاتی از قبیل عدم تطبیق بعضی رشته های دانشگاهی با نیازهای واقعی استان، عدم مهارت آموزی دانشجویان در محیط کار واقعی، عملیاتی نبودن دانشجویان، اقدام اکثر افراد به کسب و کار به صورت تقلیدی و تقاضا محور بودن تا برنامه محور بودن از سوی صنعتگران مطرح شد.

مشاوره دانشجویان در خصوص کسب و کار از بدو ورود به دانشگاه، ارتباط بیشتر دانشجویان با حوزه کار و صنعت، استقرار واحد کارآفرینی و تعاون در دانشگاه، استفاده از بازنشستگان کارخانه ها جهت مشاوره رایگان دانشجویان، حضور و بازدید از کارخانه ها جهت آشنایی با مسائل موجود از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه بود.

کد خبر: 972910

وب گردی

وب گردی