احمدی: دانشگاه آزاد یکی از ارکان مهم توسعه ورزش دانشگاهی در ایران است

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی از ارکان مهم توسعه ورزش دانشگاهی و دانشجویی در ایران، دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

دکتر عبدالحمید احمدی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد گرامیداشت روز جهانی ورزش دانشگاهی که امروز (دوشنبه) به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار داشت: تعامل بسیار خوبی بین وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی و دیگر فدراسیون های ورزشی وجود دارد. یکی از مهم ترین ارکان توسعه ورزش کشور، دانشگاه ها هستند، در همین راستا اگر دانشجویان ورزشکاری داشته باشیم، نسبت به آینده و پیشبرد امور امیدوارتر خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سؤال که نقش دانشگاه آزاد اسلامی را در رشد و پیشرفت ورزش های دانشگاهی چگونه ارزیابی می کنید، گفت: دانشگاه آزاد یکی از بزرگ‌ترین مجموعه های دانشگاهی کشور است و گسترده ترین واحدهای دانشگاهی را در ایران دارد. در حوزه ورزش هم دانشگاه آزاد در طی سال های فعالیت خود بسیار تأثیرگذار بوده است، مخصوصا در بخش ورزش قهرمانی شاهد همکاری گسترده تربیت بدنی دانشگاه آزاد بوده و هستیم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: دانشگاه آزاد در قالب تیم های ورزشی در لیگ های برتر رشته های مختلف حضور پررنگ دارد و قهرمانان بسیار زیادی را تربیت کرده است. سرمایه گذاری خیلی خوبی از سوی دانشگاه آزاد در رابطه با تربیت قهرمانان ورزشی صورت گرفته و امروز بخش عمده ای از قهرمانان ورزشی ما، دانشجویان دانشگاه آزاد هستند.

احمدی در پایان با اشاره به این نکته که 56 مدال از 62 مدال بازی های آسیایی 2018 اندونزی توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به دست آمد، تصریح کرد: به اعتقاد من یکی از ارکان مهم توسعه ورزش دانشگاهی و دانشجویی در ایران، دانشگاه آزاد اسلامی بوده است که از این منظر تلاش ها، حمایت ها و همکاری این دانشگاه قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 972911

وب گردی

وب گردی