ازدواج‌‌های دانشجویی کمترین میزان طلاق را دارند

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: دانشگاه محیط خوبی برای آشنایی دانشجویان است. ازدواج‌‌های دانشجویی کمترین میزان طلاق را دارند؛ اما به همه کسانی که در شرف تشکیل زندگی مشترک هستند مشاوره پیش از ازدواج را توصیه می کنم.

پروفسور حسین باهر عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش اساتید دانشگاه در آگاهی بخشی به دانشجویان گفت: راه اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی و بیان مشکلات و راهکارهای موجود در حل معضلاتی چون طلاق و اعتیاد با حضور مسئولان مربوط در دانشگاه‌‌ها قطعا اثرات خوبی در جامعه خواهد داشت. بیماری‌‌‌های روحی چون افسردگی شدید و مشکلاتی از این دست در بروز چنین معضلاتی تاثیر مستقیم دارند.

وی افزود: خوشبختانه معضل طلاق، در میان قشر دانشجو به شکل کم‌رنگ تری وجود دارد که قطعا برگزاری دوره‌‌های مختلف مهارت‌‌‌های زندگی با حضور افراد متخصص و کارشناس در این زمینه برای دانشجویان در جلوگیری از این پدیده شوم اجتماعی و کسب مهارت زندگی فردی و اجتماعی، اثرگذاری انکارناپذیری داشته است.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از بحران‌‌های موجود در ایجاد معضلی چون طلاق در باب مسائل اقتصادی است که مشکلات زیادی را برای جامعه و جوانان ایجاد کرده است. همچنین افزایش شبکه‌‌های مجازی و عدم رعایت اخلاق و بروز بی‌بند‌و‌باری به واسطه استفاده ناصحیح از این شبکه‌ها در برخی موارد سبب افزایش طلاق در جامعه شده است.

این جامعه شناس در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه محیط خوبی برای آشنایی و تبادل افکار میان دانشجویان است و سال‌ها پیش یکی از طراحان ازدواج دانشجویی در ایران بودم.با توجه به مطالعاتی که در این زمینه داشتم به جرئت می‌توان گفت ازدواج‌‌های دانشجویی کمترین میزان طلاق را دارد؛ اما به همه کسانی که در شرف تشکیل زندگی مشترک هستند مشاوره پیش از ازدواج را توصیه می‌‌کنم. قطعا استفاده از راهنمایی‌‌های اهل فن درصد خطاپذیری در انتخاب را کاهش می دهد.

باهر درباره بروز اعتیاد و عدم آگاهی در میان جوانان، خصوصا قشر دانشگاهی در ایران متذکر شد: آگاهی بخشی درباره اعتیاد نقش موثری در کاهش بروز آن دارد و دانشگاه بستر مناسبی در جهت ایجاد شناخت صحیح معضلات و آسیب‌های ناشی از آن برای قشر جوان جامعه است. در کنار ایجاد دوره‌‌های شناخت و مهارت زندگی برای دانشجویان باید زمینه های ایجاد تفریحات سالم در کنار مسائل آموزشی فراهم شود تا امکان بروز چنین معضلاتی به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972924

وب گردی

وب گردی