سر درد به آسانی درمان نمی‌شود/روش‌های غیردارویی درمان سردردسالمندان

دبیر علمی نخستین کنفرانس "درمان‌های نوین سردرد" با نگاه ویژه به سالمندان، با تاکید بر چندفاکتوری بودن معضل سردرد، گفت : سردرد به آسانی درمان نمی‌شود و روی کارکرد فرد تأثیرگذار است.

به گزارش ایسکانیوز، مصطفی حمدیه در این کنفرانس که از سوی جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه بحث سردرد از بحث‌های مهم و جدی بوده و همه تخصص‌ها به نحوی با کیس سردرد روبه‌رو هستند، سردرد را دارای انواع مختلف بالینی دانست و گفت: سردرد به آسانی درمان نمی‌شود و روی کارکرد فرد تأثیرگذار است.

دبیر علمی نخستین کنفرانس "درمان‌های نوین سردرد" با نگاه ویژه به سالمندان سردرد را یک معضل بالینی و بسیار شایع توصیف کرد و گفت: این موضوع با توجه به تأثیر آن بر عملکرد فرد، موضوعی جدی‌ است که در این کنفرانس نیز، با توجه ویژه به سردرد در دوره سالمندی، به این موضوع پرداخته خواهد شد.

وی با تأکید بر چندفاکتوری بودن معضل سردرد، آن را یک معضل بالینی و نیز یکی از پیامدهای مسائل پزشکی سالمندی دانست و گفت: کنفرانس فوق نیز با نگاه ویژه به سالمندی برگزار شده و در آن از جنبه‌های مختلف به سردرد پرداخته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در این کنفرانس سخنرانی دکتر زهرا وهابی با عنوان "روش‌های غیردارویی درمان سردرد در سالمندان"، دکتر علی‌رضا پیرخائفی تحت عنوان "تحلیلی بر تأثیر درمان‌های شناختی رفتاری بر بهبود علائم سردرد" و دکتر مینا موحد با عنوان" توصیه‌های طب ایرانی برای مبتلایان به سردرد" ایراد می‌شود.

همچنین در بخش دوم، دکتر حمیدرضا طاهری یگانه به "سردرد و ارتعاشات سلولی"، دکتر کامران جلالی به" راه کارهای درمان در سردرد از منظر پزشکی فرامولکولی" و دکتر غلامرضا اسماعیلی جاوید نیز به "کاربرد لیزر کم‌توان بر درمان سردرد" خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 972939

وب گردی

وب گردی