مناطق آزاد دانش آموزان نخبه را بورسیه می کنند

سازمان های مناطق آزاد از جریان استعداد یابی در حوزه های دانشجویی و دانش آموزی حمایت می کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به گزارش فرینا، مراسم تجلیل از پذیرفته شدگان کنکور سراسری سال 97 دبیرستان دانا و توانا ی منطقه آزاد چابهار به حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در تهران برگزار شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست که با حضور تعدادی از پذیرفته شدگان کنکور سال 97 دبیرستان دانا و توانا منطقه آزاد چابهار برگزار شد بودن در این جمع را پر افتخار توصیف کرد و گفت: امروز برای من و همکارانم روز پر افتخاری است که در خدمت جوانان با استعداد و بی ریای چابهار هستم.

مرتضی بانک افزود: با کمک هم می توانیم برای شکوفایی استعدادهایی که در درون فرد فرد هر جامعه است حجم عظیمی از خلاقیت رشد و استعداد و هم افزایی و افزایش علمی فرهنگی و اجتماعی را در کشور شاهد باشیم. متاسفانه با وجود استعدادهای فراوانی که در این سرزمین وجود دارد هنوز شرایط کافی و لازم برای شکوفایی این استعداد ها فراهم نشده است.

او استفاده از مبانی استعدادیابی در سیستم آموزش و پرورش کشور را مهم عنوان کرد و گفت: اگر سیستم آموزش و پرورش ما روزی بر مبنای استعدادیابی و شکوفایی خلاقیت طراحی و برنامه ریزی شود تک تک این انسان ها که در درون هر یک دنیایی از اندیشه، تفکر و استعداد نهفته است آنچنان برای خدمت به جامعه بسیج می‌شوند و شرایط متفاوتی برای جامعه ایجاد می‌کنند که این استعدادها می توانند مسیر پر سنگلاخ رقابتی علمی و پژوهشی را کنار بزنند و از بسیاری از کشورها پیشی بگیرند و امکانات و ارزش های فراوانی را بیش از امروز به وجود آورند.

مشاور رییس جمهور تغییر در سبک و شیوه های نظام آموزشی را در کشف استعدادهای نهفته موثر خواند و افزود: تغییر نظام آموزشی در کشور منجر به یافتن استعدادها و شکوفایی آنها می شود. شما تعداد محدودی از این استعداد ها هستید که در شرایط محدود شکوفا شده اید تا به مردم ایران و دانش‌آموزان کمتر برخوردار استان سیستان و بلوچستان پیام دهید که با کمترین امکانات می توان استعدادهای فراوانی را شکوفا کرد.

مرتضی بانک گفت: اگر جریان استعدادیابی در کشور به حرکت درآید هیچ چیز جلودار پیشرفت کشور نخواهد بود و فرزندِ فرزندان شما به شما که پایه‌گذاران این جریان آموزشی هستید افتخار می‌کنند.

او وجود استعداد و خلاقیت را مهم ترین مزیت انسان برشمرد و افزود: انسان سرشار از استعداد و خلاقیت است و این مهم ترین مزیت انسان بودن است. با خود بیاندیشیم که اگر انسان استعدادها و خلاقیت هایش شکوفا شود دنیا چه تغییرات شگرفی را خواهد داشت، تغییراتی که ما را به خدا و آنچه که در هستی خلق شده نزدیک می کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: کشورهایی که آموزش آنها بر مبنای استعدادیابی است توانسته اند بسیاری از الگوهای جدید توسعه و تحولات جهان را به وجود آورند. شما با کمترین امکانات و استعداد و علاقه ای که داشتید توانسته اید بستری فراهم کنید که با دستان شما تبدیل به شکوفایی و خدمت رسانی به مردم استان سیستان و بلوچستان شوید.

مرتضی بانک از اقدام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار به دلیل پایه ریزی دبیرستان دانا و توانا در این منطقه با وجود محرومیت های فراوان تقدیر کرد و گفت: امروز مشاهده می کنیم کار مهم و مثبتی در حوزه آموزش و پرورش و جریان استعدادیابی در مناطق آزاد کشور انجام شده است و این بخشی از وظیفه ما در راستای توسعه جوامع محلی است.

هم چنین در این مراسم مشاور رییس جمهور از خدمات رئیس دانشگاه بین المللی چابهار که ظرفیت و فضای این دانشگاه را به فعالیت این دبیرستان اختصاص داده است تشکر کرد.

او ابراز امیدواری کرد تلاش ها برای به ثمر رسیدن بیشتر فعالیت ها در آموزش و پرورش روند پرشتاب تری به خود بگیرد.
مشاور رییس جمهور در این مراسم به موفقیت 24نفر از دانش آموزان دبیرستان دانا و توانا در کنکور سراسری سال 97 اشاره کرد و افزود: از صمیم قلب تبریک میگویم که از جمع 30 نفر از عزیزانی که در این دبیرستان تحصیل کرده اند ۲۴ نفر به دانشگاه های معتبر کشور راه پیدا کرده اند.

او افزود: امیدوارم این کار که در سال گذشته شروع شده با جدیت در این منطقه و سایر مناطق آزاد کشور ادامه پیدا کند.
بانک خطاب به دانش آموزان موفق این مدرسه گفت: شما نمونه موفقی از جامعه پر استعداد استان سیستان و بلوچستان هستید که با یک سال تغییر در نظام آموزشی توانسته اید به ایران اعلام کنید که: هستید، استعداد دارید و آینده‌سازان خوبی برای کشور محسوب می شوید.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان این مراسم از مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار خواست نسبت به تاسیس دبیرستان دخترانه این منطقه با همان ظرفیت ها و قابلیت های دبیرستان پسرانه اقدام نموده و با برنامه ریزی بلند مدت تا ظرف مدت 5 سال این دبیرستان ها به یک مجموعه آموزشی بزرگ تبدیل شوند.

هم چنین حمایت تحصیلی و بورسیه برای پذیرفته شدگان دانشگاه های سراسری و راه اندازی صندوق دانش آموختگان دانا و توانا برای پشتیبانی و حمایت اقشار کمتر برخوردار در دوران تحصیل توسط سازمان منطقه آزاد چابهار از جمله مواردی بود که در این نشست به تصویب رسید.

لازم به ذکر است، مدرسه دانا و توانا در منطقه آزاد چابهار، با حمایت سازمان منطقه تاسیس و تحصیل دانش آموزانی که موفق به گذراندن آزمون ورودی شده اند کاملا رایگان است.

مراسم تجلیل از پذیرفته شدگان کنکور سال 97 دبیرستان دانا و توانا منطقه آزاد چابهار با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی، علیرضا جعفری هرندی معاون توسعه مدیریت، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، بهرام میرزایی مدیر مدرسه دانا و توانا چابهار، هانی صباغان مدیر سلامت و ورزش، محمود منزوی زاده مشاور بین الملل و مدیر کل حوزه دبیر شورایعالی و محمد ایزدی مدیرکل آموزش دانشگاه صنعتی شریف در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد.
انتهای پیام/
کد خبر: 972944

وب گردی

وب گردی