فروش اموال بابک زنجانی در مراحل کارشناسی است

مسئول کمیته وصول مطالبات وزارت نفت، درباره وضع فروش اموال واگذار شده بابک زنجانی مجرم اصلی پرونده فساد نفتی، به شرکت ملی نفت گفت: همه اموال زنجانی از جمله هواپیمایی قشم در حال کارشناسی است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، اصغر هندی درباره وضع فروش شرکت هواپیمایی قشم ایر متعلق به زنجانی که در قبال بدهی او به شرکت ملی نفت واگذار شده است، اظهار کرد: هنوز فروش شرکت هواپیمایی قشم نهایی نشده است و فعلاً کارشناسان مشغول انجام کارشناسی جدید و قیمت‌گذاری هستند.

این مقام مسئول در وزارت نفت درباره فروش قشم ایر به بخش خصوصی اصفهان گفت: مذاکراتی در این باره انجام شده بود، اما خیلی جدی نبود.

هندی در پاسخ به این پرسش که شرکت یادشده آیا مشتری و خریدار دارد یا خیر، ادامه داد: شرکت هواپیمایی قشم مشتری دارد و بخش خصوصی به دنبال خرید آن است، اما برخی قیمت پایین می‌دهند و برخی نیز با شرایط قصد دارند این شرکت را بخرند.

مسئول کمیته وصول مطالبات وزارت نفت در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که آیا دیگر اموال و املاک زنجانی فروخته شده است یا خیر گفت: همه اموال و املاک وی در حال کارشناسی و قیمت‌گذاری است.

بابک زنجانی متهم اصلی پرونده موسوم به فساد نفتی است که به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده است و اکنون نیز در زندان به‌سر می‌برد.

بدهی زنجانی به وزارت نفت از محل فروش محموله‌های نفتی و وجوه نقد واریز شده به حساب وی برای پرداخت به پیمانکاران، نزدیک به ۲ میلیارد یورو است.

بر اساس آنچه عباس جعفری دولت‌آبادی ششم خرداد ماه امسال گفته، ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اموال بابک زنجانی به وزارت نفت واگذار شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 972953

وب گردی

وب گردی