بازگشت 18 واحد صنعتی به چرخه تولید در شهرک صنعتی‌سرپل‌ذهاب

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تاکنون ۱۸ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۲۱۰ نفری با اولویت واحدهای صنعتی تولیدکننده مصالح ساختمانی در شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب به چرخه تولید بازگشته‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شاتا ، فتحعلی محمدزاده با اشاره به وقوع زمین لرزه های متعدد در منطقه کرمانشاه توضیح داد: با وقوع حادثه ، بیشتر واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب تخریب و زیرساخت‌ها و تامین آب، برق، گاز و تلفن آن‌ها با مشکلات اساسی روبه‌رو شده بود.

به گفته او ۳۲ واحد در این شهرک صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری و فعال بودند که بازسازی واحدهای آسیب‌دیده با استفاده از تجهیزات مکانیکی و نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفت.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: اکنون ۹۸ درصد واحدهای موجود در این شهرک آواربرداری شده و ۶۵ واحد(اعم از ۳۲ واحد فعال و سایر واحدهای در سال ساخت یا راکد موجود) کمک‌های بدون بهره دریافت کرده‌اند..

محمدزاده تصریح کرد: تاکنون نزدیک به ۸۰ کانکس و ۱۵ کانتینر بین واحدهای صنعتی و طرح‌های این شهرک توزیع شده تا با استفاده از آنها به عنوان دفتر کار، به بازسازی واحدهای خود همت بگمارند.

او افزود: با تلاش‌های انجام‌شده تاکنون ۱۸ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۲۱۰ نفری با اولویت واحدهای صنعتی تولیدکننده مصالح ساختمانی در این شهرک به چرخه تولید بازگشته‌اند.

محمدزاده درپایان تاکید کرد: علاوه‌بر آن، جرایم مالی واحدها بخشوده و بدهی واحدها به مدت ۳ سال استمهال شده است.همچنین با هماهنگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، واحدهای مستقر در شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب توانستند برای دریافت تسهیلات از «ضمانت زنجیره‌ای» استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 972959

وب گردی

وب گردی