دانشگاه آزاد اسلامی در زنده نگاه داشتن یاد شهدا و فرهنگ ایثار پیشگام است

دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی را پیشگام در پاسداشت یاد شهیدان و زنده نگاه‌داشتن فرهنگ شهادت و ایثار معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از دامغان، دکتر عبدالله خالصی‌دوست با حضور در هیات رییسه و در جمع اعضا هیات علمی واحد دامغان، آغاز سال تحصیلی را تبریک گفت و هدف اصلی از حضور خود در این واحد دانشگاهی را عرض خدا قوت و هم فکری در مورد مسایل مختلف دانشگاه عنوان کرد.

خالصی‌دوست، مسئله اصلی دانشگاه را عدم رعایت عدالت در توزیع پذیرفته‌شدگان و داوطلبان تحصیل در مقاطع دانشگاهی خواند و گفت: در کل استان تقریبا در مقاطع دکتری پذیرش مطلوب بود ولی در مقاطع ارشد و کارشناسی به معرفی رشته‌ها نیاز داریم تا مخاطبان با آگاهی از امکانات، تجهیزات و نیروی علمی کارآمد، بتوانند از فرصت تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنند.

رییس دانشگاه آزاداسلامی استان سمنان افزود: کاهش شهریه در مقاطع کارشناسی و کاردانی نسبت به سایر موسسات، قابل رقابت است و در رشته‌های کم تقاضا، کاهش شهریه به میزان چشمگیر انجام شد تا عموم مردم قدرت تحصیل داشته باشند.

دبیر هیات امنا استان سمنان، ایجاد روحیه امید و نشاط در جمع کارکنان و استادان و بویژه دانشجویان را یک ضرورت دانشگاهی دانست و خاطرنشان کرد: در مقابل فتنه‌های کور دشمنان انقلاب و نظام ایستادگی می‌کنیم و با اجرای برنامه‌های متنوع علمی، فرهنگی و ورزشی برای فعالسازی دانشجویان و ایجاد روحیه امید و نشاط فعالیت خواهیم کرد.

خالصی‌دوست، خبر رونمایی یادمان شهدای گمنام واحد دامغان در هفته آینده را نشانه‌ای از قدرشناسی مردم به ساحت شهیدان معرفی کرد و گفت: انجام این گونه اقدامات فرهنگی در زنده نگاه داشتن یاد شهدا و فرهنگ جهاد از ویژگی‌های دانشگاه آزاد اسلامی است و این دانشگاه که مولود انقلاب اسلامی است؛ ثابت کرده که در پاسداشت نام بلند شهیدان و فرهنگ ایثار و شهادت پیشگام است.

در ادامه جلسه، رییس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با قدردانی از خالصی‌دوست بنا به حضور در واحدهای دانشگاهی و گفت‌وگو با همکاران گفت: واحد دامغان پس از انتخاب دکتر نعمتی با آرامش و اطمینان به سوی اهداف پیش می‌رود و فضای امروز، نشان از روحیه همدلی و نشاط دارد.

دکتر رضا کهساری خاطرنشان کرد: برای پیشرفت امور در واحدهای دانشگاهی نیاز به عزم جدی و پشتکار داریم و در این برهه، لازم است؛ امور دانشگاه با روحیه همکاری و گذشت اداره شود زیرا لازمه پیشرفت امور، همدلی، وحدت و تعاون است و تمامی اجزای دانشگاه باید دست بهم بدهند تا نتایج بزرگ نصیب خانواده دانشگاه بشود.

حجت الاسلام کهساری افزود: قدرت و دست الهی همراه با جماعت است و حتما تاییدات خدایی همراه جمع خواهد شد و سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی هم تابع حرکت‌های جمعی به سوی اهداف است.

سرپرست واحد دامغان با قدردانی از حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، رییس دبیرخانه و رییس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در استان سمنان، یکی از مهمترین اقدامات در واحد دامغان را پیگیری برای تکمیل کادر هیات علمی دانشکده داروسازی واحد اعلام کرد و گفت: دکتر علی محمدی دانشیار دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری سازمان مرکزی به واحد دامغان مامور شد و تعدادی از اعضا هیات علمی هم برای انجام تعهد خدمت به این واحد معرفی شدند.

سرپرست واحد دامغان افزود: مرکز رشد علوم دارویی واحد دامغان مجوز موافقت اصولی فعالیت را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ کرد و تاسیس داروخانه آموزشی برای دانشکده داروسازی هم درسطح شهر درحال اقدام است زیرا مجوز آن اخذ شده است.

نعمتی از فعالیت مطلوب مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت در شش ماهه اول سال 97 گفت و خاطرنشان کرد: واحد دامغان از ناحیه فعالیت‌های آموزشی و تخصصی این مرکز به درآمد غیرشهریه‌ای خوبی دست پیدا کرد و برای اولین بار در شهرستان دامغان، هنرستان فنی و حرفه‌ای رهپویان دانش وابسته به سما را با 44 دانش‌آموز در سه رشته تحصیلی راه‌اندازی کردیم تا در تربیت آینده‌سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی در پایه‌های آموزشی هم نقش داشته باشیم.

سرپرست واحد دامغان، توسعه سما و ارتقا سطح دانش عمومی مردم را از استراتژی‌های واحد دامغان معرفی کرد و کفت: در سال‌های آینده تلاش می‌کنیم با ایجاد فرصت‌های آموزشی بیشتر، خدمات بهتری را برای شهروندان دامغانی داشته باشیم.

عبدالله خالصی‌دوست در دیدار با جمعی از کارکنان واحد دامغان هم به قدرشناسی از فرصت‌ها تاکید کرد و پس از شنیدن دیدگاه‌های همکاران گفت: روند فعالیت‌ها در واحد دامغان را با تکیه به همدلی و وفاق کارکنان و استادان و مسئولان، روندی مناسب و رو به رشد دیدم و خوشحال شدم که با وحدت و یکدلی به سوی اهداف سازمانی پیش می‌روید.

در این جلسه تعدادی از کارکنان واحد دامغان در بیان دیدگاه‌های خود به مسائلی مانند نمودار سازمانی و ضروت ارتقا شغلی، افزایش تعهدات بیمه تکمیلی، حضور دانشگاه در کارآفرینی فعال، تاثیر دیدگاه کارکنان در سرنوشت سازمان، نگاه جدی به تجربه و تخصصی کارکنان و امکان اخذ پست‌های مدیریتی و ... اشاره کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 972962

وب گردی

وب گردی