اخذ مدرک آنلاین در مقاطع مختلف چه قدر زمان می خواهد؟

درس خواندن به صورت آنلاین و اخذ مدرک، نوعی سرمایه گذاری عمده‌ در وقت و پول افراد به شمار می‌رود؛ بنابراین بسیار مهم است که افراد کدام دانشگاه آنلاین را برای تحصیل انتخاب می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چندین سال است که آموزش آنلاین در جهان رایج شده است، فقط کافی است پشت سیستم بنشینید و بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده پیش بروید، درس بخوانید و مدرک دانشگاهی بگیرید.

آموزش آنلاین بهترین راهکار برای افرادی‌ست که فرصت ندارند در کلاس های دانشگاه حاضر شوند. به همین دلیل مورد استقبال بسیاری از افراد در سراسر نقاط جهان قرار گرفته است. در آخرین نظرسنجی آموزش عالی آنلاین توسط کنسرسیوم اسلوون، آموزش آنلاین در ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفت،‌ نتایج این نظر سنجی حاکی از آن بود که 33.5 درصد از دانشجویان، حداقل یک ترم را به صورت آنلاین دریافت می‌کنند.

امکان افزایش این میزان؛ در دانشگاه های آنلاینی وجود دارد که به طور مداوم، گزینه های بیشتری را به دانشجویان ارائه می‌دهند، نتایج اولیه این نظرسنجی حاکی از آن است که آموزش آنلاین در بسیاری از دانشگاه ها همچنان رشد چشمگیری دارد.( ادامه این گزارش را اینجا بخوانید)

چگونه یک دوره آنلاین مناسب انتخاب کنیم؟

درس خواندن به صورت آنلاین و اخذ مدرک، به عنوان سرمایه گذاری عمده از وقت و پول افراد به شمار می‌رود؛ بنابراین بسیار مهم است که افراد کدام دانشگاه آنلاین را برای تحصیل انتخاب می کنند.

بر اساس گزارش پایگاه دانشگاه های برتر(bestcollege)، دانشجویان برای انتخاب دوره آنلاین باید در ابتدا شیوه زندگی خود را مد نظر قرار گیرند. برخی دانشگاه ها برنامه های آموزشی دوره های آنلاین خود را به صورت یکپارچه ارائه می‌دهند، در چنین شرایطی امکان تطبیق و انعطاف پذیری این برنامه‌ها بیشتر است؛ این در حالی است که کلاس های حضوری نیازمند ایجاد هماهنگی برای برگزاری بوده و حضور افراد در کلاس درس نیز ضروری و لازم است.

انواع دوره های آنلاین
دانش آموزان از طریق دانشگاه‌های مختلف؛ دوره های آنلاین مختلفی را دنبال می کنند، طبیعتا این دورها در مقاطع تحصیلی مختلف اراده می‌شود که به شرح زیر است:

دیپلم: به طور کلی برای کسب مدرک دیپلم لازم نیست ساعت های زیادی را گذراند، اغلب دانشجویان مدرک آنلاین دیپلم را برای رسیدن به مدارج بالاتر اخذ می‌کنند.
بسیاری از دانش آموزان برای کسب مدرک دیپلم در بازار کار رقابت بیشتری دارند. به عنوان مثال، یک مدرک دیپلم در امنیت وب ممکن است برای دانش آموزان مقطع لیسانس رشته فن آوری اطلاعات، سودمند باشد.

کاردانی: دانش آموزان کاردانی بسته به شرایط برنامه دوره های آنلاین خود می توانند به مدت دو سال یا کمتر ، مدرک کاردانی خود را دریافت کنند. اخذ مدرک کاردانی نیازمند گذراندن آموزشی عمومی و دوره های مقدماتی است. به عنوان مثال، مدرک کارشناسی در کسب و کار ممکن است شامل دوره های پایه در ارتباطات، نوشتن و مهارت های کسب و کار باشد. بسیاری از فارغ التحصیلان دوره های آنلاین کاردانی برای تحصیل در مقطع کارشناسی خود را آماده می‌کنند.

کارشناسی: اخذ مدرک استاندارد کارشناسی(لیسانس) چهار ساله است که اکثر دانش آموزان دنبال می کنند؛ اما برخی از برنامه های آنلاین گزینه هایی ارائه می‌دهند تا دانشجو بتواند در زمان کمتری این دوره ها را بگذراند. مدرک لیسانس علاوه بر دوره های آموزشی عمومی، آموزش جامع در رشته تحصیلی دانشجویان را فراهم می کند. بسیاری از زمینه های شغلی نیز حداقل به یک مدرک لیسانس دارند.

کارشناسی ارشد: برنامه های تحصیلات تکمیلی رقابتی هستند،‌ اکثر دانشجویان برای اخذ مدرک آنلاین کارشناسی ارشد، باید دو یا سه سال زمان بگذرانند؛ اما برخی از برنامه های آنلاین گزینه هایی ارائه می‌دهند تا دانشجو بتواند در زمان کمتری این دوره ها را بگذراند. بسیاری از برنامه های کارشناسی ارشد مبتنی بر کار گروه هستند؛ دانش آموزان از طریق این برنامه، در گروه های کوچک کار می کنند.

دکتری: اخد مدرک آنلاین دکتری بسیار تخصصی و به صورت یک پایان نامه و انجام پروژه تحقیقاتی بزرگ است. در حالی که بسیاری از داوطلبان دکتری در حال حاضر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند؛ اما برخی از برنامه های دکتری نیاز به مدرک لیسانس دارد. برخی دوره های آنلاین ممکن است مستلزم اقامت شخصی باشند و دانشجویان برای تکمیل آن، باید سه تا چهار سال زمان بگذارند.

کالج بزرگ و تخصصی
بهترین دانشگاه‌های اینترنتی مجموعه ای گسترده از رشته ها و تخصص ها را ارائه می دهند. یکی از مهم‌ترین نکات مورد توجه دانشجویان، حقوق بالقوه و شغلی است که می خواهند در آینده انتخاب کنند. رشته های کسب و کار، مراقبت های بهداشتی،‌ تحصیلات، فناوری و هنرهای معاصر از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 972967

وب گردی

وب گردی