ایران یک بازار عظیم است

یک استاد اقتصاد در دانشگاه ناتینگهام می‌گوید آمریکا با خروج از برجام بدون توجه به دیدگاه دیگر امضاکنندگان این توافق، خود را در جهان منزوی خواهد کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک استاد اقتصاد در دانشگاه ناتینگهام می‌گوید آمریکا با خروج از برجام و تحریم ایران بدون توجه به دیدگاه دیگر امضاکنندگان این توافق نامه، خود را در جهان منزوی خواهد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک درباره تصمیم اتحادیه اروپا برای ادامه تجارت با ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا با آندرئاس بیئلر، استاد دانشگاه ناتینگهام گفتگویی انجام داده است.

استاد اقتصاد در دانشگاه ناتینگهام می‌گوید:" مقامات انگلیسی نیز تصمیم گرفته‌اند تحریم‌های وضع شده توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر ضد ایران را پس از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران (برجام) نادیده بگیرند چرا که پیش از هر چیز منافع اقتصادی هر کشور تعیین‌کننده هستند."

این تحلیلگر انگلیسی افزود: "ایران یک بازار عظیم است و پس از امضای توافق هسته‌ای ایران در سال 2015 بسیاری از شرکت‌ها تعاملات و تبادلات تجاری خود را با ایران از سرگرفتند. انگلیس نیز همانند بسیاری از کشورهای دیگر بسیار نگران رویکردی است که آمریکا با نقض توافق هسته‌ای ایران در پیش گرفته است."

این تحلیلگر ادامه داد برخی بر این عقیده هستند که حتی با استفاده از سازوکار مورد نظر اروپا (موجودیت حقوقی ویژه به منظور انجام تعاملات مالی قانونی با ایران)، ممکن است باز هم شرکت‌ها با تحریم‌های آمریکا روبرو شوند.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همانگونه که در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تهدید کرده بود، هشتم مه امسال در تصمیمی کاملا یکجانبه خروج کشورش را از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد و تصمیم گرفت تحریم‌های اقتصادی بر ضد ایران را دوباره به اجرا بگذارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972971

وب گردی

وب گردی