نگرانی اسرائیل نسبت به انفجار اوضاع در کرانه باختری

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با انتشار مقاله ای از یک تحلیلگر سیاسی اسرائیلی تاکید کرد به دنبال عملیات تیراندازی 2 روز گذشته در شهرک برکان، نهادهای امنیتی اسرائیل نسبت به افزایش وخامت اوضاع امنیتی در کرانه باختری نگران هستند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نهادهای امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی نسبت به افزایش احتمال وخامت اوضاع میدانی در کرانه باختری در پی عملیات تیراندازی در شهرک برکان در شمال این منطقه ابراز نگرانی کردند.

« ینیف کوبوفیتش » تحلیلگر سیاسی صهیونیست گفت: وضعیت در کرانه باختری نسبت به گذشته بسیار حساس تر است و فضای ایجاد شده میان رهبران فلسطینی و ساکنان این منطقه زمینه را برای تکرار حملات فردی فراهم کرده است.

وی در مقاله خود که روزنامه هاآرتص آن را روز دوشنبه منتشر کرد، افزود: فعالیت ارتش اسرائیل و شاباک و تا حد زیادی دستگاه های امنیتی تشکیلات خودگردان که هماهنگی های امنیتی زیادی با اسرائیل دارد، توانسته بسیاری از تلاش های حماس برای کشاندن درگیری های نوار غزه به کرانه باختری را ناکام نماید.

این تحلیلگر صهیونیست در بخش دیگری از مقاله خود تاکید کرد: سناریویی که نهادهای امنیتی اسرائیل را نگران می کند، ایجاد موجی مشابه با آنچه در اکتبر 2015 آغاز شد است که به انتفاضه قدس مشهور شد و ویژگی آن نسبت به گذشته انجام عملیات های فردی است.

کوبوفیتش معتقد است آغاز چنین موجی به نفع حماس بوده و به طور کلی این گروه را در موقعیت متفاوتی برای برنامه ریزی جهت انجام عملیات در کرانه باختری و مقابله با ارتش اسرائیل در این منطقه قرار می دهد و در مقابل ارتش را در برابر تهدیدی بزرگتر از آنچه در غزه با آن مواجه است، قرار خواهد داد.

مسئولان امنیتی اسرائیل معتقدند اقدام سیاسی اسرائیل می تواند از این وضعیت جلوگیری کند چرا که دولت هشدارهای امنیتی زیادی در خصوص شعله ور شدن اوضاع امنیتی در کرانه باختری دریافت کرده است.

این تحلیلگر صهیونیستی افزود: نهادهای نظامی اسرائیل در خصوص تحریم های غزه معتقدند این اقدامات در بازدارندگی مجریان عملیات های فردی موثر نبوده و پیش بینی می شود قدرت حماس افزایش یابد و خطر آغاز درگیری ها در کرانه باختری افزایش خواهد یافت.

کد خبر: 972990

وب گردی

وب گردی