راه اندازی دبیرخانه مرکزی برنامه های علمی در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دبیرخانه مرکزی برنامه های علمی در سازمان مرکزی و 40 واحد ویژه به منظور حل مسائل جامعه به زودی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تدوین نظام موضوعات پژوهشی برای مسئله محور کردن پایان نامه ها و رساله های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: مراحل اولیه تدوین این نظام موضوعات همزمان در معاونت پژوهش و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران انجام شد. بدین ترتیب نظام موضوعات علمی استان تهران مشخص شده و قرار است به زودی توسط سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شود.

دکتر رنجبر ادامه داد: در همین راستا دبیرخانه مرکزی برنامه های علمی ذیل معاونت پژوهش و فناوری به زودی تشکیل می شود و 40 دبیرخانه در 40 واحد ویژه که متشکل از 31 دانشگاه آزاد اسلامی استان و 9 واحد جامع مستقل است، راه اندازی خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فعالیت ها در دبیرخانه نظام موضوعات پژوهشی با توجه به نظام پایشی (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه ای) انجام خواهد شد، گفت: دبیرخانه های استانی باید چالش ها و معضلات مختلف استان را احصاء کرده و حل این معضلات را در پایان نامه ها و رساله های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تعریف کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با اجرایی شدن پایان نامه ها و رساله های دانشجویان ذیل نظام موضوعات پژوهشی، می تواند به حل مسائل جامعه کمک کند. این الگوی موفق می تواند در نظام آموزش عالی کشور نیز استفاده شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به راه اندازی 40 سرای نوآوری آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه به دنبال آن است که دو بال پژوهش و فناوری را با راه اندازی دبیرخانه برنامه های علمی و سراهای نوآوری آزاد در واحدهای دانشگاهی فعال کند.

وی خاطرنشان کرد: در سراهای نوآوری آزاد، استعدادیابی، شناسایی و جذب نخبگان انجام خواهد شد و ارتباط علمی و اجتماعی با جامعه برقرار می شود. در این سراها مراکز رشد، پردیس های پارک علم و فناوری و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان حضور دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 973012

وب گردی

وب گردی