موثرترین عوامل بر رفتار خریدار آنلاین بررسی شد

محققان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در پژوهشی با مطالعه بر روی عوامل موثر بر خرید آنلاین، پنج عامل را به عنوان موثرترین عوامل بر رفتار خریدار آنلاین معرفی کردند.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر حسین وظیفه‌دوست عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و حمید خزایی‌زاده دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی این واحد دانشگاهی در مقاله‌ای به بررسی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر خرید آنلاین پرداختند.

مقاله «بررسی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر خرید آنلاین با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی AHP » در دومین کنفرانس بین‌المللی تحولات نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری در سال ۱۳۹۷ ارائه شده است.

این پژوهش از نوع کاربردی به روش جمع‌آوری داده‌ها از نوع توصیفی صورت گرفته و در آن تلاش شده است عوامل مؤثر بر خرید آنلاین شناسایی شود. در این پژوهش باتوجه به مطالعات پیشین ۱۱ مورد شناسایی و با کمک تکنیک AHP و ۵ شاخص این عوامل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

بر اساس این مقاله، عواملی همچون راحتی با ضریب ۲۵,۵ درصد، صرفه‌جویی در هزینه با ضریب ۱۵,۳ درصد، ریسک‌های خرید با ضریب ۱۳,۱ درصد، امنیت با ضریب ۱۱,۹ درصد و اعتماد با ضریب ۸,۸ درصد به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را بین عوامل مؤثر بر خرید آنلاین به خود اختصاص داده و به عنوان مؤثرترین عوامل بر رفتار خریدار آنلاین شناسایی شده‌اند.

پیشرفت و توسعه روزافزون بستر اینترنت و دستیابی به فناوری اطلاعات و ارتباطات تأثیر عمیق و گسترده‌ای در بهره‌برداری مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در بازار دارد.

کد خبر: 973024

وب گردی

وب گردی