«دوچ» در سینمای کانون نمایش داده شد/ آشتی بنیاد فارابی و کانون

فیلم سینمایی «دوچ» به کارگردانی امیر مشهدی‌عباس از تولیدات سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دومین روز هفته ملی کودک، در سینما تئاتر کانون و با استقبال خانواده‌ها نمایش داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ فیلم سینمایی «دوچ» به کارگردانی امیر مشهدی‌عباس و تهیه کنندگی کانون از جمله آثار موفق سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان بود که اولین اکران خود بعد از جشنواره را در دومین روز هفته ملی کودک و در سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجربه کرد.

در مراسم پیش از اکران این فیلم سینمایی که با حضور عوامل فیلم و همچنین خانواده‌ها همراه بود، محمدرضا مقدسیان منتقد سینما که اجرای این مراسم را بر عهده داشت، گفت: برنامه‌ای تدارک دیده شده تا آثار بخش مسابقه سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را در سینمای کانون مرور کنند.

در ادامه امیر مشهدی‌عباس کارگردان فیلم سینمایی «دوچ» اظهار کرد: روز اول که قصد کردم این فیلم را بسازم یک سال‌و‌نیم پیش بود و فکر می‌کردم که حداقل پنج سال دیگر ساخت فیلم طول می‌کشد و تصور نمی‌کردم که یک سال‌و‌نیم بعد فیلم ساخته شود. از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد سینمایی فارابی تشکر می‌کنم.

وی تأکید کرد: فیلم ساختن به ویژه در سینمای کودک و نوجوان سخت است.

در ادامه سخنان کارگردان فیلم سینمایی «دوچ»، مقدسیان یادآور شد: امیر مشهدی عباس بعد از سال‌ها کارگردانی تئاتر کودک، جرأت کرده که اولین تجربه کارگردانی‌اش در سینما را هم در حوزه سینمای کودک انجام داده است.

سپس با دعوت مجری مراسم، عوامل فیلم سینمایی «دوچ» روی صحنه حضور پیدا کردند. محمدرضا کریمی‌صارمی مدیرکل سینمایی و تئاتر کانون نیز در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از بنیاد سینمایی فارابی برای همکاری در تولید این فیلم، تأکید کرد: 30 تا 40 سال بود که چنین همکاری شکل نگرفته بود. امسال کانون توانست دو فیلم سینمایی تولید کند و سومین فیلم هم در راه است و حتی به فکر تولید چهارمین فیلم هستیم.

وی با بیان این‌که «دوچ» فیلمی کانونی است، یادآور شد: وقتی روی صحنه آمدم یاد بیش از 30 سال پیش افتادم که در این سالن به عنوان معلم عکاسی روی صحنه آمده بودم، آن زمان فکر کردم به تمام آرزوهایم رسیده‌ام ولی امروز و در اینجا به تمام آرزوهای خود رسیدم.

سخنران پایانی مراسم افتتاحیه نیز حبیب ایل‌بیگی قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی بود. وی با بیان این‌که همه برای بچه‌ها و آینده کشور تلاش کنیم، افزود: کمک کنیم تا هم آثار خوبی ساخته شود و هم فیلم‌ها را به خوبی معرفی کنیم تا در زمان اکران مردم فیلم‌ها را ببینند.

وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم سینمای خوب ایران ادامه پیدا کند باید بچه‌ها برای تماشا کردن فیلم در سینما تربیت کنیم. باید کمک کنیم که بچه‌ها به سالن سینما بیایند وگرنه با وضعیتی که بچه‌ها کمتر در سالن سینما به تماشای فیلم می‌نشینند، در آینده مخاطب سینما نخواهیم داشت.

ایل‌بیگی در پایان سخنان خود تأکید کرد: فکر می‌کنم در دوران طلایی به سر می‌بریم زیرا دل‌ها به هم نزدیک است و حالا از آن دوره‌هایی است که با همکاری کانون و بنیاد فارابی می‌توانیم آثار قابل توجهی را بسازیم. امیدوارم ما در بنیاد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قدر این دوره طلایی را بدانیم و آثار درخشانی را تولید کنیم.

در پایان مراسم اکران فیلم «دوچ» در دومین روز هفته ملی کودک در سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عوامل فیلم سینمایی «دوچ» روی صحنه عکس یادگاری گرفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 973027

وب گردی

وب گردی