بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان را بشناسید

در تازه ترین گزارش از نهاد «ماری میکر» 20 شرکت برتر و با ارزش دنیای فناوری به معرفی گرفته شده است که همه این غول‌های اینترنتی تنها در دو کشور جهان؛ ایالات متحده و چین، قرار گرفته اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از دانشنامه اقتصاد و مدیریت، زمانی شرکت‌های موتورسازی همچون؛ فورد (آمریکا)، تویوتا (جاپان)، وولکس‌واگن (آلمان)، هیوندای (کوریای جنوبی)، ولوو (سویدن) و تاتا موترز (هند) غول‌های جهان پنداشته می‌شدند، اما اکنون شرکت‌های فناوری و شرکت‌های اینترنتی حرف اول را در میان غول‌های جهان می‌زنند، حتی فراتر از غول‌های انرژی (نفت و گاز)، بانکداری و ادویه جات.

هر یکی ازین شرکت ها بین 900 تا 30 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده اند، و ارزش مجموعی این‌ها به حدود 5.9 تریلیون دلار می‌رسد.

یک نکته جالب دیگر در مورد این فهرست این‌ است که ارزش مجموعی 10 شرکت اولی، بیش از 81 درصد ارزش مجموعی را تشکیل می‌دهد و همه این ده شرکت بیشتر از 450 میلیارد دلار ارزش دارند و پس ازین‌ها، باارزش‌ترین شرکت تنها 173 میلیارد دلار ارزش دارد. در میان 10 شرکت برتر این فهرست، تنها دو شرکت چینی «تینسنت» و «علی‌بابا» توانسته اند، جای گیرند، همه شرکت‌های آمریکایی می‌باشند.

نکته دیگر قابل تامل در این فهرست اینست که از 20 شرکت برتر و باارزش جهان، 13 تای آن در ایالات متحده، 3 شرکت در چین، 2 شرکت در جاپان، یک شرکت روسی و یک شرکت دیگر در کوریای جنوبی قرار داشتند، اما فهرست 2018 نشان می‌دهد که در میان 20 شرکت با ارزش جهان، هیچ شرکت غیر آمریکایی و غیرچینی قرار ندارد.

در این رده بندی، شرکت آمریکایی اپل با ارزش حدود 915 میلیارد دلار در رده نخست، شرکت آمریکایی امازون با ارزش کلی 828 میلیارد دلار در رده دوم، شرکت آمریکایی الفابیت (گوگل) با ارزش مجموعی 781 در جایگاه سوم، شرکت آمریکایی مایکروسافت با ارزش 771 میلیارد دلار در رده چهارم و شرکت شبکه اجتماعی فیس‌بوک با ارزش مجموعی 556 میلیارد دلار در جایگاه چهارم قرار دارند.

فهرست کامل را اینجا ببینید.

بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان
انتهای پیام/
کد خبر: 973048

وب گردی

وب گردی