اساتید بسیجی تحلیل دقیقی از FATF ارائه کنند تا به شورای نگهبان بدهیم

یک نماینده مجلس از بسیج اساتید خواست تا تحلیل دقیقی از FATF انجام دهد تا به شورای نگهبان ارائه شود و گفت: باید از شورای نگهبان بخواهیم تا به وظیفه انقلابی و دینمداری خود عمل کند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد مهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نشست رؤسای کانونهای بسیج اساتید و رونمایی از دو اندیشکده نفت و نساجی بسیج اساتید دانشگاه امیرکبیر، گفت: اندیشکده‌ها و هیئت‌های اندیشه ورز باید خروجی‌های خوبی داشته باشند باید ببینیم که اندیشکده‌ها در آمریکا چگونه در قانون گذاری چینش آدم‌ها در پست‌های مختلف چگونه نظر می‌دهند در هر حال ما چنین جایگاهی در کشور نداریم و کسی متولی این کار نیست.

وی تاکید کرد: یک هیئت اندیشه ورز متشکل باید از اساتید باتجربه و جوانان برای کادرسازی حداقل در حوزه بسیج اساتید برای ایفای نقش در بخش‌های مختلف ایجاد شود. بسیج اساتید باید همت کند تا دانشگاه‌های کشور در حوزه آموزش عالی، سیاست گذاری در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاثیرگذاری در مجلس اثرگذار باشند.

زاهدی ادامه داد: به دلیل خلا وجود هیئت‌های اندیشه ورز، بهره وری در کشور پایین است و هر دولتی که روی کار می‌آید باندی، حزبی و جناحی عمل کرده و نیرو‌ها را چینش می‌کند.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به تصویب CFT در مجلس، تاکید کرد: اتفاق تلخی با تصویب لایحه CFT در مجلس افتاد مسئله‌ای که وجود دارد این است که انتخاب رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس توسط رئیس مجلس صورت می‌گیرد لذا هر چه را او خوراک می‌خواهد ارائه می‌کند.

وی گفت: با توجه به اتفاقی که در تصویب CFT افتاد به طور جدی پیگیر هستیم تا رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس توسط نمایندگان انتخاب شود. در هر حال اگر هیئت اندیشه ورزی وجود داشت تصویب سیاسی اتفاق نمی‌افتاد.

زاهدی تصریح کرد: بنده به آقای لاریجانی گفتم که لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم را به صورت خام به صحن مجلس نیاورید و از او خواستم از صاحب نظران و همچنین نمایندگان دولت دعوت کند تا در مورد این لایحه جدل کنند بنده گفتم اگر این اتفاق افتاد شاید ما نیز قانع شدیم و به CFT رای دادیم.

زاهدی در ادامه با اشاره به مقاله ارائه شده توسط یکی از اساتید حاضر در نشست اظهار داشت: در این مقاله اشاره شد که آمریکا با تصویب FATF توسط ایران می‌خواهد آن را بی اثر کند با این وجود باید در قالب یک بیانیه خطاب به شورای نگهبان آن‌ها را از این موضوع مطلع کرد تا این شورا به وظیفه انقلابی و دینمداری خود عمل نماید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در واقع باید به شورای نگهبان بگوییم که آمریکا منتظر تصویب FATF بوده تا در اقدام بعدی آن را از حیظ انتفاع بیندازد.

زاهدی در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تصویب CFT گفت: روز شنبه به نمایندگان اصلاح طلب و نمایندگان فراکسیون مستقل مجلس که زیر مجموعه آقای لاریجانی است تماس گرفته و از آن‌ها خواسته بودند که در مجلس حضور پیدا کنند با این وجود دو نفر از نمایندگان که یکی از آن‌ها جراحی چشم کرده بود و در استراحت مطلق قرار داشت و یک خانم دیگر نیز که در بیمارستان بود برای رای گیری در مجلس حضور یافتند.

زاهدی گفت: ۲۷۱ نفر از نمایندگان در زمان تصویب CFT در مجلس بودند که در رای اعتماد به وزرا چنین آرایی را نداریم. احتمال می‌دادند دوستان ما آبسترا فراکسیون کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به بخشی از اظهارات رئیس مجلس پیش از رای نمایندگان به CFT اشاره کرد و افزود: آقای لاریجانی چرا باید بگوید مجلس موافق و دولت موافق نمایندگان اعلام رای کنند در هر حال چنین موضعی در مجلس سابقه نداشته است، چون موافق و مخالف بودن مجلس زمانی مشخص می‌شود که نمایندگان رای داده و نتیجه هم مشخص شده باشد.

وی با بیان اینکه ساعت شش صبح دیروز از منتقدین و مخالفین CFT دعوت صورت گرفته بود که منتقدین از ارتش بودند، ولی از منتقدینی که ما گفته بودیم یک نفر را دعوت نکرده بودند، افزود: با این وجود مرکز پژوهش‌ها که هیچ و مجلس هم با این لایحه موافق بوده است.

زاهدی افزود: خواهش من از بسیج اساتید این است که تحلیل دقیقی از FATF انجام دهند تا آن را به شورای نگهبان ارائه دهیم و خطرات تصویب این لایحه را به آن‌ها گوشزد کنیم باید یک مطالبه نخبگانی در این رابطه شکل بگیرد. باید از شورای نگهبان بخواهیم تا به وظیفه انقلابی و دینمداری خود عمل کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 973049

وب گردی

وب گردی