امیدواری هند به دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران

مسئولان هندی اعلام کردند پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا ضد ایران در ماه نوامبر امسال، هند امیدوار است بتواند از این تحریم‌ها معاف شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز از دهلی نو، مسئولان هندی اعلام کردند این کشور امیدوار است که بتواند پیش از آغاز تحریم‌های آمریکاعلیه ایران در ماه نوامبر امسال، از معافیت از این تحریم‌ها برخوردار شود.

پیش از این دولت آمریکا اعلام کرده بود این مسئله را بررسی می‌کند که به کشورهایی که واردات نفت خود از ایران را کاهش دهند، معافیت از تحریم‌ها اعطا کند.

هند اعلام کرده است قصد دارد در ماه نوامبر امسال ۹ میلیون بشکه نفت از ایران وارد کند.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند نیز پیش از این اعلام کرد که این کشور برای دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا، در حال مذاکره با همه مسئولان ذی‌ربط است.

پرادهان گفت: ما باید نیازهای داخلی خود را تأمین کنیم.

سانجی سودهیر، از مسئولان وزارت نفت هند گفت: ما تلاش می‌کنیم روابط خود با ایران و آمریکا را متعادل کنیم و همزمان، منافع انرژی و امنیتی خود را در نظر داریم.

پرادهان همچنین گفت: ما از رهبران جهان انتظار داریم که نیاز هند به نفت ایران را درک کنند.

از سوی دیگر، سانجیو سینگ، رئیس شرکت دولتی ایندین اویل هند، اعلام کرد پالایشگران هندی به تازگی پول نفت ایران را با استفاده از ارز ملی هند، روپیه، پرداخت کرده‌اند و اگر جایگزین دیگری پیدا نشود، ممکن است معاملات آینده را نیز با همین ارز تصفیه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 973051

وب گردی

وب گردی