فرصت‌های شغلی بیشتری در حوزه تجدیدپذیرها فراهم خواهد شد

وزیر نیرو با اشاره به اینکه مشکلات نوسانات نرخ ارز بر حوزه تجدیدپذیرها در حال بررسی و حل و فصل است، گفت: با تحقق این مسئله حضور سرمایه‌گذاران در این بخش سرعت بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا اردکانیان در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت نصب شده انرژی‌های تجدیدپذیر کشور تا برنامه ششم توسعه باید به پنج هزار مگاوات برسد، عنوان کرد: بر این اساس دولت دوازدهم در چهار ساله کاری خود هدف چهار هزار مگاواتی را در نظر گرفته است.
او با اشاره به اینکه ظرفیت فعلی نصب شده تجدیدپذیرها به بیش از 650 مگاوات رسیده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه قراردادهای متعددی در دست اجراست از این رو پیش‌بینی می‌کنیم تا پیک تابستان سال 98 حدود 500 مگاوات ظرفیت جدید نیز به واحدهای فعلی ما افزوده شود.
وزیر نیرو تاکید کرد: در این برخی مشکلات به دلیل نوسانات نرخ ارز به وجود آمده است که این مسئله نیز در حال بررسی و حل و فصل است که با این اتفاق انتظار داریم حضور سرمایه‌گذاران در این بخش سرعت بیشتری بگیرد.
اردکانیان تصریح کرد: ما در این بین امکانی را فراهم کرده‌ایم و دستورالعمل آن نیز ابلاغ شده است تا سرمایه‌گذاران مختلف بخش خصوصی بتوانند نسبت به انعقاد قراردادهای صادرات برق به کشورهای همسایه اقدام کنند و ما تنها تسهیلات لازم برای این بخش را فراهم و شبکه را در اختیار آن‌ها بگذاریم.
او با اشاره به اینکه امکان صادارت برق به تمامی کشورهای همسایه وجود دارد، بیان کرد: ما در این صرفا بابت تسهیلی که فراهم می‌کنیم حق ترانزیتی را دریافت خواهیم کرد که از این حیث فرصت‌های شغلی بیشتری به ویژه در دشت‌های وسیع کشور فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 973053

وب گردی

وب گردی