جایگاه حقیقی دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی کشور معرفی نشده است

معاون مدیر کل برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توانایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی و ظرفیت بالقوه موجود در آن‌‌ به صورتی که شایسته آن باشد معرفی نشده، به همین دلیل است که درجه واقعی دانشگاه آزاد برای بسیاری از داوطلبان ورود به دانشگاه ناشناخته مانده است.

دکتر حسینعلی جاهد معاون مدیر کل برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تبدیل دانشگاه آزاد به انتخاب اول داوطلبان تا سال 1404، گفت: با توجه به امکاناتی که دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار دارد و ظرفیت اعضای هیات علمی و میزان دانشجویان تحصیلات تکمیلی، تبدیل دانشگاه آزاد به انتخاب اول داوطلبان امری ممکن و دست یافتنی است. شاهد این ادعا رتبه بالای دانشگاه آزاد در بعضی از رشته ها در سطح بین الملل است و در آسیا هم در رتبه 1 تا 5 قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از واحدهای دانشگاهی خود به ویژه در بعضی از رشته‌ها با دانشگاه‌های مادر دولتی برابری می‌کند تا جایی که حتی در یکسری از رشته‌ها نسبت به دانشگاه‌های دولتی بالاتر است.

معاون مدیر کل برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در بسیاری از موارد دانشجویانی که خواهان تحصیل در رشته رباتیک هستند دانشگاه آزاد واحد قزوین را به دلیل دستاوردها و توانایی در این علم به دانشگاه شریف ترجیح می‌دهند. بنابراین با وجود این سطح از پیشرفت و تعالی در بعضی از رشته‌‌‌‌های خاص دانشگاه آزاد اسلامی، رسیدن به انتخاب اول داوطلبان امری دور از انتظار نیست که در سایه مدیریت صحیح، تقویت و توانمندی زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد به وقوع می‌‌پیوندد.

جاهد تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تا به امروز دستاوردهای علمی و آموزشی انکار ناپذیری در کشور داشته است. استادان این دانشگاه بزرگ کشور تا به امروز فعالیت‌های بین المللی بسیاری داشتند. توانایی‌های این دانشگاه و ظرفیت بالقوه موجود در آن‌‌ به صورتی که شایسته آن باشد، معرفی نشده است. شاید از دوران کودکی اسم یکسری از دانشگاه‌های خاص دولتی برای هریک از ما نهادینه شده باشد به همین دلیل است که درجه واقعی دانشگاه آزاد برای بسیاری از داوطلبان ورود به دانشگاه ناشناخته مانده است که معرفی جایگاه حقیقی این دانشگاه در آموزش عالی کشور، نیازمند توجه مسئولان امر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 973054

وب گردی

وب گردی