ستاری: تشخیص بیماری ها در آینده به عهده مهندسان پزشکی است

ستاری گفت: بحث سلامت پزشکی پلی میان اختلاف مهندسان پزشکی و پزشکان است. مهندسان پزشکی می توانند در آینده، تشخیص اصلی بیماری ها را به عهده گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم آیین تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت با حضور دکتر سورنا ستاری و سید حسن قاضی زاده هاشمی ظهر امروز در معاونت علمی برگزار شد. دکتر سورنا ستاری در ابتدای این مراسم گفت: بحث سلامت دیجیتالی در دنیا جدی است. ضریب نفوذ دیجیتال 28 درصد است در حالی که ضریب فروش دیجیتال 22 درصد است، سلامت دیجیتال در حوره کسب و کار نوین اول است.

وی ادامه داد: در همین راستا برنامه گسترده ای را شروع کرده ایم، اخیرا 100 استارت آپ جدید در این حوزه مشغول به فعالیت شده اند تا بتوانیم خدمات را با کیفیت بالاتر به مردم ارائه دهیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: این حوزه در آینده روش های تشخیص را تحت تاثیر قرار می دهد و نوآوری های زیادی در بحث پزشکی ایجاد می کند. بحث سلامت پزشکی پلی میان اختلاف مهندسان پزشکی و پزشکان است. مهندسان پزشکی می توانند در آینده تشخیص اصلی بیماری‌ها را به عهده گیرند.

وی اضافه کرد: این اتفاق مهمی برای جوانان به شمار می رود که می خواهند در این حوزه فعالیت کنند. همراهی وزارت بهداشت بسیار مهم است. تمامی این موارد حوزه‌های مهمی است تا بتوانیم برای اکوسیستم کشور بازار سلامت ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 973063

وب گردی

وب گردی