آینده مبهم دانشجویان انگلیس بعد از برگزیت

مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای دانشجویان مشغول به تحصیل در این کشور مشکلاتی را به وجود می آورد که از جمله آن می توان به هزینه های بالا و فضای نا امن تحصیلی اشاره کرد. در این راستا می توان از راه حل برگزاری دوره های آنلاین کمک گرفت که آن هم به دور از معایب خاص خود نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، ثبت نام دانشجویان خارجی را در این کشور تحت تاثیر قرار می دهد به همین دلیل دانشگاه ها به دنبال اصلاح برنامه های ساختاری خود هستند.

طبق مطالعات، 39 درصد از دانشجویان اتحادیه اروپا و 10 درصد از دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، اعلام کردند که هزینه های بالاتر و وجود یک فضای ناامن پس از برگزیت تحصیل آن ها را در این کشور تحت تاثیر قرار می دهد.

در حال حاضر 19 درصد از دانشجویان کارشناسی را در این کشور دانشجویان خارجی تشکیل می دهند که در سال تحصیلی 2015 تنها 22.6 میلیارد پوند (33.5 میلیارد دلار) به اقتصاد انگلیس کمک کردند. بنابراین اگر دانشگاه ها به فکر ایجاد یک هماهنگی بعد از برگزیت نباشند با مشکل روبرو خواهند شد.

مطالعات نشان می دهد که دانشجویان در طول ده سال آینده خواستار دوره های بیشتر آنلاین هستند و این امر می تواند در به دست آوردن مدرک تحصیلی از راه دور به آنها کمک کند.

این مسئله به دانشگاه انگلستان فرصت منحصر به فردی می دهد؛ زیرا دانشجویان خارجی ممکن است به علت تغییرات سیاسی از انگلستان دور شوند.

بنابراین، موسسات می توانند تغییرات سیاست های غلط و تغییر نگرش های فرهنگی را کنار بگذارند و آموزش در سطح جهانی را ارائه دهند.

دوره های آنلاین باعث افزایش تعداد دانشجویان بهره مند از نظام آموزشی بریتانیا می شود.

حرکت به سوی آموزش آنلاین و دسترسی به کسانی که معیارهای پذیرش را دارند، می تواند هزینه تحصیل و دسترسی به اینترنت را نیز تامین کند.

دوره های آنلاین نه تنها فرصت های علمی بیشتری را برای افراد فراهم می کند، بلکه نگرانی در مورد هزینه های تحصیلی را نیز از بین می برد. با وجود همه مزایاهای دوره های آنلاین، دانشجویان از فرصت کسب تجربه از حضور در محیط دانشگاهی محروم می شوند. تحقیقات نشان داده است که کارفرمایان بیشتر به دنبال دانشجویانی هستند که تجارب بین المللی دارند.

در واقع مطالعه از راه دور تنها تجربه ای تئوریک از فرهنگ یک کشور به دانشجو خواهد داد.

بنابراین، دانشگاه های انگلستان بعد از برگزیت می توانند فرصت خاصی را برای دانشجویان سراسر جهان ایجاد کنند هر چند این امر بر کیفیت تحصیل فارغ التحصیلان تأثیر می گذارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 973064

وب گردی

وب گردی