دولت ترامپ در اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران نرم‌ شده است

تحلیلگران دومین بانک بزرگ در کشور آلمان گفته‌اند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مواضع خود را برای اجرای تحریم‌های بخش نفت علیه ایران، پس از خروج از برجام نرمتر کرده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، تحلیلگران دومین بانک بزرگ در کشور آلمان گفته‌اند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مواضع خود را برای اجرای تحریم‌های بخش نفت علیه ایران، پس از خروج از توافق هسته‌ای برجام را نرم کرده است.

تلاش خزانه‌داری آمریکا برای حفظ دسترسی ایران به سوئیفت

«یونایتدپرس‌اینترنشنال» گزارش داده بهای نفت در بازارهای جهانی روز دوشنبه تحت تأثیر گزارش‌هایی که از آمادگی دولت ترامپ برای صدور معافیت‌های تحریمی برای خریداران نفتی ایران خبر می‌دهند کاهش یافته و به 83.60 دلار به ازای هر بشکه رسید.

طبق این گزارش، دولت دونالد ترامپ که پیشتر خواستار رساندن صادرات نفت ایران به صفر همزمان با اجرای تحریم‌های 4 نوامبر (13 آبان‌ماه) شده بود اکنون از این موضع فاصله گرفته و در آستانه صدور معافیت‌های تحریمی برای مشتری‌های نفتی ایران قرار دارد.

تحلیلگران «کومرتس‌بانک»، دومین بانک بزرگ مستقر در فرانکفورت آلمان به یونایتدپرس اینترنشنال گفته‌اند: «به نظر می‌رسد دولت آمریکا مواضع سخت‌گیرانه قبلی برای خریداران نفت ایران را کنار گذاشته است. به نظر می‌رسد قرار است به مشتری‌های ایران وقت بیشتری داده شود تا خرید نفت از این کشور را دست‌کم کاهش داده و به فکر جایگزین کردن آن باشند.»

در همین حال، گزارش رسانه‌های آمریکایی از اختلافات میان مقام‌های ارشد کاخ سفید درباره نحوه اجرای تحریم‌ها علیه ایران، علی‌رغم فراخوان‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای فشار حداکثری علیه تهران خبر می‌دهند.

«واشنگتن‌ فری‌بیکن»، از رسانه‌های نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی که خواستار حفظ فشار حداکثری روی ایران هستند به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شده مقام‌های بلندپایه وزارت خزانه‌داری با قطع دسترسی ایران به سامانه موسوم به «جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی» (سوئیفت) مخالفند.

انتهای پیام/

کد خبر: 973086

وب گردی

وب گردی