نتانیاهو: با پوتین در مورد حضور ایران در سوریه گفتگو می کنم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که در دیدار آتی خود با رئیس جمهور روسیه پیرامون حضور ایران در سوریه و فعالیت حزب الله گفتگو خواهد کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، به نقل از اسپوتنیک، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت که در دیدار آتی خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیرامون موضوعاتی همچون شناسایی بین المللی حاکمیت این رژیم بر بلندیهای جولان، حضور ایران در سوریه و فعالیت حزب الله لبنان گفتگو خواهد کرد.

نتانیاهو در دیدار از بلندیهای جولان در ادعایی تازه گفت: «امروز ما شاهد تلاشهای ایران برای استقرار حضور نظامی و تجاوز افراط گرایان تروریست هستیم. ما به ایستادگی قاطعانه و مصمم خود علیه تمام اینها ادامه خواهیم داد... [حاکمیت] اسرائیل بر بلندیهای جولان تضمین کننده ثبات در این محیط پیرامونی است. [حاکمیت] اسرائیل بر بلندیهای جولان واقعیتی است که جامعه بین المللی باید به رسمیت بشناسد و تا زمانی که به من مربوط می شود، بلندیهای جولان همواره تحت حاکمیت اسرائیل باقی خواهند ماند، چون درغیر اینصورت ایران و حزب الله اکنون تا سواحل کینرت پیشروی کرده بودند».

روز یکشنبه، نخست وزیر اسرائیل گفت که با رئیس جمهور روسیه بر سر برگزاری یک نشست در آینده نزدیک به توافق رسیده است.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد: «ما به اقدام قاطعانه خود علیه تلاشهای ایران برای گشودن یک جبهه دیگر علیه ما در بلندیهای جولان و در سوریه ادامه خواهیم داد و ما علیه تمام تلاشها برای انتقال تسلیحات مرگبار به حزب الله در لبنان دست به کار خواهیم شد. من در دیدار با رئیس جمهور پوتین این موضوعات را با وی در میان خواهم گذاشت».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفت: «من و رئیس جمهور پوتین در مورد همکاریهای مهم امنیتی میان نیروهای نظامی اسرائیل و ارتش روسیه تصمیم گرفتیم و البته به همراهی یکدیگر روابط خوبی را میان اسرائیل و روسیه توسعه داده ایم».

نتانیاهو همچنین اشاره کرد که پوتین به خوبی به اهمیت بلندیهای جولان برای امنیت رژیم صهیونیستی واقف است.

گفتنی است که اسرائیل بلندیهای جولان را در جنگ شش روزه (۱۹۶۷) به اشغال خود درآورد و سپس در سال ۱۹۸۱ این منطقه را به سرزمینهای اشغالی الحاق کرد؛ اما جامعه بین المللی تاکنون این الحاق سرزمینی را به رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 973087

وب گردی

وب گردی