معاون وزیر بهداشت: نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال، به کسب و کارهای نوپا کمک می کند

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت می تواند به کسب و کارهای نوپا کمک کند؛ همچنین به این منجر می‌شود که جامعه پزشکی بتواند از ظرفیت‌های دیجیتال استفاده کند.

دکتر محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت گفت: نمایشگاه فناوری‌های دیجیتال سلامت با حضور شتاب‌دهنده‌ها و وی‌سی‌ها همزمان با برگزاری جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت در 25 و 26 مهرماه سال جاری، از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر در سالن بین‌المللی همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

وی در زمینه شعار «نبض اجتماعی شدن سلامت» در این جشنواره افزود: همان طور که وزیر بهداشت در جلسه تفاهم نامه توسعه کسب و کار و سلامت دیجیتال میان وزارت بهداشت و معاونت علمی ریاست جمهوری به آن اشاره کردند،‌ باید از فناوری در حوزه سلامت استفاده کرده و آن را توسعه دهیم.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی گفت: با استفاده از فناوری‌های روز دنیا می‌توان کسب و کارهای نوپا را در حوزه سلامت ایجاد کرد. خوشبختانه وزارت بهداشت با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری و ارتباط خوبی داشته است، همچنین به دنبال آن هستیم که شتاب دهنده سلامت را راه اندازی کنیم، امیدواریم استارت‌آپ‌های مختلفی در این حوزه شکل گیرد.

وی اضافه کرد: برای معرفی شتاب دهنده های سلامت، نمایشگاه فناوری دیجیتال را راه اندازی کردیم،‌ این نمایشگاه به دنبال آن است تا کمک کند افراد مختلفی را که در این حوزه فعالیت می‌کنند قابلیت‌های خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهند.

ایازی بیان کرد: در چنین شرایطی،‌ هم حوزه سلامت می‌تواند از ظرفیت های دیجیتال استفاده کند، هم حوزه های دیجیتال می‌توانند با قابلیت های حوزه سلامت آشنایی پیدا کنند. مسائلی که پیش‌تر به آن اشاره شد، می‌توانند مکمل یکدیگر باشند و ارتباط خوبی نیز میان آن‌ها برقرار شود تا بتوانیم کسب و کارهای مناسبی را در این حوزه ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: من تردیدی ندارم که نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت می تواند به کسب و کارهای نوپا کمک کند؛ همچنین منجر می‌شود جامعه پزشکی بتواند از ظرفیت‌های دیجیتال استفاده کند،‌ این جشنواره منجر می‌شود در حوزه آی تی بتواند با حوزه سلامت بیشتر آشنا شود و قابلیت های خود را در این حوزه توضیح دهد.

گفتنی است نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت با هدف استفاده از ظرفیت بالای رسانه‌های دیجیتال در ارتقای سواد سلامت جامعه، جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای دیجیتال سلامت، شناسایی تولیدکنندگان آثار دیجیتال سلامت و تشکیل بانک اطلاعاتی برای ارائه خدمات بهینه، کمک به توسعه کسب و کارهای نوپا، کاهش هزینه و تسهیل دسترسی عمومی به تولیدات سلامت در هر زمان و مکان، حمایت از افراد، مراکز، موسسات، تشکل‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه تولید آثار و محصولات سلامت و ایجاد بستر رقابت میان تولیدکنندگان رسانه‌های دیجیتال سلامت به منظور رشد، شکوفایی و رونق‌بخشی به بازار داخلی و صادرات در این صنعت، از سوی وزارت بهداشت و توسط موسسه آوای هنر سلامت برگزار می‌شود.

این جشنواره با شعار «نبض اجتماعی شدن سلامت» توسط موسسه فرهنگی آوای هنر سلامت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود. دکتر محمدهادی ایازی، ریاست و امیرحسین اسدی دبیری این رویداد را برعهده دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 973124

وب گردی

وب گردی