آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای تعامل بیشتر با وزارت بهداشت

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از حوزه هایی که به طور دقیق باید در مورد آن برنامه ریزی شود و از طرفی در تعامل نزدیک با وزارت بهداشت است، حوزه پزشکی، علوم پزشکی و پیراپزشکی و به کارگرفتن سایر علوم در رابطه با نظام سلامت است.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در نشست مشترک با دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: یکی از مباحثی که در دوره جدید به دنبال آن هستیم، ایجاد تعامل نزدیک با مسئولان و سیاست ها در حوزه وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان است تا با این دستگاه ها تعامل نزدیک داشته باشیم و بتوانیم از توان و ظرفیت این دستگاه ها به نحو بهینه و به صورت هم افزا استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از حوزه هایی که به طور دقیق باید در مورد آن برنامه ریزی شود و از طرفی در تعامل نزدیک با وزارت بهداشت است، حوزه پزشکی، علوم پزشکی و پیراپزشکی و به کارگرفتن سایر علوم در رابطه با نظام سلامت است؛ براین اساس سعی داریم واحدهایی را از علوم اجتماعی و علوم مهندسی در حوزه سلامت به کار گیریم تا فاصله بین دانشگاه های پزشکی و غیرپزشکی کمتر شود و با هماهنگی های موثر و نظام برنامه ای، از ظرفیت های حوزه پزشکی در سایر علوم بهره گیری شود.

دکتر طهرانچی از راه اندازی برنامه سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی برنامه سلامت راه اندازی کرده ایم و در این راستا با همکاری واحد علوم پزشکی در واحد تهران غرب، موضوع پایان نامه ها و رساله های دانشجویی به سمت علوم بین رشته ای سلامت گرایش پیدا کرده، اما شکل گیری بهتر این موضوع مستلزم تعامل بهتر با وزارت بهداشت است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بودجه دانشگاه آزاد اسلامی به دولت وابسته نیست و از منابع خصوصی تامین می شود. از طرفی حاکم شدن نگاه دولتی در مدیریت بودجه می تواند بحران ایجاد کند، لذا باید ملاحظات خاص در این زمینه لحاظ شود.

دکتر طهرانچی در پایان تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در توسعه و رفع مشکلات کشور، دولت و نظام و همچنین آموزش پزشکی فعالیت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 973134

وب گردی

وب گردی