نوسانات ارزی بیماری‌های روان‌تنی را تشدید می‌کند/کمبود برخی از داروهای روان‌پزشکی

رئیس انجمن علمی روان‌پزشکان ایران با اشاره به اینکه نوسانات ارزی بیماری‌های روان‌تنی را تشدید می‌کند، گفت: زمانی که اضطراب بیش از حد معمول باشد عملکرد فرد کاهش و سلامتی آن تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، مریم رسولیان در نشست خبری که به مناسبت سی و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روان‌پزشکان ایران برگزار شد، گفت: این کنگره در جهت ارتقای دانش همکاران روان‌پزشک و تبادل اطلاعات آن حائز اهمیت است.

وی افزود: موضوعات مختلفی در حوزه پیشگیری، تشخیص، درمان دارویی و غیردارویی بیماران روان‌پزشکی، روان‌پزشکی جامعه‌نگر، کودک و نوجوان و ... در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

رسولیان در ادامه در ارتباط با تأثیر نوسانات ارزی بر سلامت روان افراد، گفت: بحران‌های اقتصادی یکی از عوامل اجتماعی هستند که می‌توانند با احساس ناامنی و ضعف افراد همراه شوند و بر اساس مبنای شخصیت فرد استرس بارزی را در آنها بروز دهند.

رئیس انجمن علمی روان‌پزشکان ایران گفت: زمانی که چنین حوادثی را شاهد باشیم اختلال انطباقی صورت می‌گیرد که می‌تواند بر اساس بیماری پایه‌ای روان‌شناسی نباشد و به دلیل حجم اضطراب‌ها عملکرد افراد را کاهش دهد.

نوسانات ارزی بیماری‌های روان‌تنی را تشدید می‌کن و زمانی که اضطراب بیش از حد معمول باشد عملکرد فرد کاهش و سلامتی آن تحت تأثیر قرار می‌گیرد

وی افزود: زمانی که اضطراب بیشتر شود کارایی افراد نیز بیشتر خواهد شد ولی اگر این افزایش اضطراب بیش از حد معمول شود نتیجه معکوس خواهد شد که نوسانات ارزی نیز چنین مصداقی است.

رسولیان گفت: نوسانات ارزی بر سلامت روان افراد تأثیرگذار است و اگر کسی بیماری زمینه‌ای همچون بیماری قلبی داشته باشد می‌تواند سبب بروز مشکلاتی همچون سکته‌های قلبی شود و به طور کلی اضطراب که زیاد باشد ‌آسیب‌پذیری جسم فرد نیز در بخش‌های مختلف تشدید خواهد شد.

رئیس انجمن علمی روان‌پزشکان ایران با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی بیماری روان‌تنی را تشدید می‌کند، گفت: در مورد داروهای روان‌پزشکی سیاست وزارت بهداشت کلاً کاهش واردات داروهای خارجی در حوزه‌های مختلف است و مبنا بر افزایش تولید داخل؛ که این مسأله سبب شده در حال حاضر برخی از داروها در دسترس نباشد و به طور کلی کمبود هر دارویی می‌تواند خود بر سلامت روان افراد تأثیر گذارد.

وی گفت: برخی از این کمبود داروها مقطعی بوده که به دلیل مشکلاتی همچون اختلال در برنامه‌ریزی تولید داروها و عدم واردات داروهای خارجی ایجاد می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 973157

وب گردی

وب گردی