دوره معرفت افزایی ویژه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوکان برگزار شد

دوره معرفت افزایی با موضوع سواد رسانه ای ویژه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از واحد بوکان، دکتر انور ضیائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در دوره معرفت افزایی گفت: تاثیر فضای مجازی، رسانه و هنر کمتر از سلاح و بمب هسته ای نیست، بلکه به مراتب بیشتر است.

دکتر ضیائی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رسانه اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد رانجات دهید و برای آن برنامه داشته باشید، ولی از از جنگ روانی و جنگ رسانه ای غافل نباشید چون کاری که جنگ روانی و جنگ رسانه ای انجام می دهد، هیچ بمب و موشکی انجام نمی دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در ادامه با اشاره به وجود شایعات در رسانه ها خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای رایج در جنگ رسانه، شایعه است که در جامعه ما از این ابزار استفاده می شود.

سپس در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر منصور امامی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی ارومیه و مدرس این دوره گفت: ابزار های چون کتاب، تلویزیون، سینما و ... باعث تغییراتی جدیدی در زندگی انسانها شده است.

وی افزود: حضور بیش از اندازه رسانه ها و نداشتن سواد رسانه ای در جامعه فرهنگی مانند ویروس ایدز خواهد بود که نمی توان مانع عفونت آن شد و غیر قابل پیشگیری خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 973158

وب گردی

وب گردی