تلقی مردم از سیاست‌های جمهوری اسلامی مثبت است

وحید یامین پور گفت: تمام نظرسنجی‌های داخلی و خارجی، از جمله نظرسنجی دانشگاه مریلند نشان می‌دهد که تلقی مردم از سیاست‌های جمهوری اسلامی مثبت شده و تمام حرف‌های آن درست از آب درآمده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دانشجو، وحید یامین پور، فعال رسانه‌ای امروز در نشست دبیران شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی، مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور و دبیران قرارگاه احمدی روشن که در اردوگاه سیدالشهدای آبعلی در حال برگزاری است، گفت: دشمن مدعی است که جمهوری اسلامی دچار بحران مشروعیت شده است و این مشروعیت به صورت شورش‌های سیاسی و جدا شدن مردم از نظام سیاسی خود را نشان می‌دهد. همچنین آن‌ها می‌گویند آوردند و بردند دولت‌های واگرا در جمهوری اسلامی از جمله دولت فعلی یک سیاست از طرف جمهوری اسلامی است تا بتوانند طیف جوان ساختارشکن را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه مشروعیت دارای سه لایه است که لایه اول آن نارضایتی از اقدامات و سیاست هاست، افزود: در این لایه ایرانی‌ها سنت تاریخی در نق زدن، غر زدن و اعتراض کردن دارند البته از لحاظ روانشناسی این موضوع بد هم نیست در هر حال مردم رضایت و نارضایتی خود را می‌توانند از طریق انتخابات اعلام کنند.

یامین پور از لایه راهبردی و لایه مبانی نظام به عنوان دو لایه دیگر مشروعیت نام برد و افزود: اینکه ما در سوریه حضور داشته باشیم یا نه و یا با غرب ارتباط برقرار کنیم یا نه این متوجه لایه راهبردی نظام است.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه وقتی مردم نارضایتی دارند و نظام با مسئله مشروعیت مواجه است باید ببینیم نارضایتی در چه لایه‌ای قرار می‌گیرد گفت: جریان‌های واگرا همچون اصلاح طلبان بیش از بیست سال است که تلاش می‌کنند تا بحران مشروعیت را از سطح اول به سطح دوم تعمیم بدهند. در واقع آن‌ها از دهه ۷۰ اصرار داشتند که بگویند مسئله مشروعیت در سطح یک نیست بلکه در سطح سه قرار دارد و اینکه بگویند مسئله مشروعیت جمهوری اسلامی نسبت به دهه ۷۰ کمتر است.

وی با اشاره به اینکه تمام نظرسنجی‌های داخلی و خارجی از جمله نظرسنجی دانشگاه مریلند نشان می‌دهد که تلقی مردم از سیاست‌های جمهوری اسلامی مثبت شده و تمام حرف‌های آن درست از آب درآمده تصریح کرد: در شب توافق هسته‌ای شاهد بودیم که عده‌ای با دلار و هزار تومانی به خیابان‌ها آمده بودند با این وجود سوال این است که الان این افراد کجا هستند؟

یامین پور با تاکید بر اینکه پایه‌های مشروعیت جمهوری اسلامی مستحکم‌تر شده است و وضع ما از حیث استقلال، خودکفایی که جزو ارکان انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند نسبت به اول انقلاب بهتر شده اضافه کرد: در جریان استفاده نیرو‌های روسی از پایگاه هوایی همدان عده‌ای از دوستان گفتند که این خبر بدی است با این وجود بنده گفتم اتفاقا این خبر خوبی است، چون حساسیت مردم نسبت به حضور بیگانه در کشور را به همراه داشته است و همین مسئله باعث می‌شود که مثلا اگر یک نماینده از کشوری پول بگیرد تا یک مصوبه را تصویب کند متوجه خواهد شد که مردم چه بلایی سر او می‌آورند و این عمق مشروعیت ماست.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه ما حتی در دینداری هم رشد کرده ایم، اضافه کرد: انتقادی که به انقلاب اسلامی می‌شود این است که می‌گویند، چون دیندارید باید بروید؛ مثلا می‌گویند شما مسلمان واقعی نیستید، به عنوان نمونه در جریان فتنه ۸۸ این شعار را می‌شنیدیم که می‌گفتند بسیجی واقعی همت بود و باکری.

وی با بیان اینکه دعوای ما سر اصل دین و شهادت بوده تصریح کرد: امروز دین می‌تواند مسائل حیاتی جامعه را حل کند با این وجود می‌توان گفت مردم گوهر اسلام را گرفته اند.

یامین پور با اشاره به اینکه اسلام، شهادت و بسیجی مبنای داوری نظام توسط مردم است نه ارزش‌های غربی تصریح کرد: به همین دلیل است که مردم حاج قاسم سلیمانی را دوست دارند در هر حال پس از توافق وین تمام شخصیت‌های سیاسی افول کرده اند مثلا محبوبیت ظریف به یک سوم رسیده و محبوبیت روحانی در حد ۱۲ درصد رسیده و بنده فکر می‌کنم این محبوبیت در حد خانواده و فامیل‌های آقای روحانی است از طرفی تنها محبوبیت قاسم سلیمانی رشد کرده است و این مبنای فرهنگی دارد.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه مبنای مردم همان چیزی است که امام و رهبر معظم انقلاب می‌خواهند اظهار کرد: مثلا مدافعان حرم در لایه دوم و یک مسئله راهبردی و حیاتی برای جمهوری اسلامی ایران است از این رو اکثریت مردم نسبت به حضور در سوریه و نسبت به مدافعان حرم توجیه هستند و به آن‌ها بی حرمتی نمی‌کنند البته ممکن است سوال داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها می‌خواهند بگویند که ما مسئول راهبرد‌های کلان نظام نیستیم و حوزه سیاست‌های کلان را از دوش خود برمی دارند و آن را روی دوش رهبر انقلاب می‌اندازند، تصریح کرد: سوال این است که واگرا‌ها و اپوزیسیون چگونه می‌خواهند مشروعیت را از لایه اول به لایه دوم منتقل کنند در پاسخ باید گفت: این تحولات منحصرا در سطح رسانه اتفاق می‌افتد مثلا رسانه‌ها اولین کاری که انجام می‌دهند این است که دستور روز تعیین می‌کنند یعنی اینکه مردم راجع به چه چیزی صحبت کنند و دغدغه آن‌ها از صبح تا شب چه باشد و این کار رسانه‌های زنده مانند شبکه‌های ماهواره‌ای است که در سطح کره زمین به اخبار دسترسی دارند.

یامین پور با بیان اینکه این رسانه‌ها گاهی دستور روز سیاست خارجی و دستور روز سران کشور‌ها را تعیین می‌کنند، افزود: مثلا می‌گویند امروز و در این ساعت پوتین مخاطب بخش خبری ماست، به همین دلیل یک خبر را فقط مختص پوتین پخش می‌کنند و می‌دانند که فقط پوتین آن خبر را می‌فهمد. در هر حال با این شرایط ما نقشی در صحنه جهانی نداریم از این رو کاری که ما باید انجام دهیم رقابت بر سر خوانش و روایت تحولات و رخداد‌ها است یعنی از یک خبر برش جدیدی در فضای مجازی ایجاد کنیم.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه الان جنگ «خوانش» است، اظهار کرد: وقتی که رهبر معظم انقلاب می‌گویند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم این یک گزاره خبری است که از این گزاره پیام اقتدار و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی را دریافت می‌نماییم. از طرفی وقتی که سردار سلامی می‌گویند نتانیاهو شنا کردن در مدیترانه را یاد بگیرد پیام این گفته سردار سلامی تحقیر دشمن است، اما در مقابل شاهدیم که شبکه بی بی سی در رابطه با تهدید رهبر انقلاب با فلان کارشناس مصاحبه می‌گیرد و آن کارشناس می‌گوید این اظهارات با سیاست‌های تنش زدایی روحانی در تضاد است و ریسک سرمایه گذاری در ایران را از بین می‌برد و این باعث افزایش بیکاری می‌شود در هر حال این جنگ رسانه‌ای است که مخاطب نسبت به یک خوانش متقاعد شود.

وی تصریح کرد: زمانی که برنامه دیروز امروز فردا از رسانه ملی پخش می‌شد برخی از مدیران صدا و سیما می‌گفتند این کار یعنی چه مخاطب این برنامه چه کسی است. که من گفتم مخاطب ما حزب اللهی‌ها هستند که آن‌ها گفتند پس سبز‌ها و خاکستری‌ها چه که من پاسخ دادم آن‌ها هم می‌شنوند البته شاید قبول نکنند، ولی شک می‌کنند. به گونه‌ای وقتی در جریان اعتراضات اخیر قرار بود دوباره به خیابان بریزند گفتند هوا گرم است و نمی‌آیند و همین کافی است.

یامین پور با تاکید بر اینکه می‌خواهند با خوانش تقابلی بحران مشروعیت را عمیق‌تر کند، افزود: در حادثه تروریستی اهواز یک پرونده رسانه‌ای وجود داشت و براساس آن می‌خواستند جنگ تجزیه طلبی را راه بیندازند، ولی بچه‌های حزب اللهی در فضای مجازی این اجازه را ندهند با این وجود سردبیر بی بی سی هم آمد و توئیت زد و از این حادثه به عنوان یک حادثه تروریستی نام برد از طرفی سالومه نیز توئیت خود را پاک کرد.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه امروز صدا و سیما تحت تاثیر فضایی است که نیرو‌های حزب اللهی در فضای مجازی راه می‌اندازند از این رو آن‌ها مجبورند فضای مجازی را به صدا و سیما بیاورند اظهار کرد: ماموریت اول نیرو‌های حزب اللهی ایجاد خوانش تقابلی و معنا بخشیدن به رخداد‌ها در فضای آکادمیک و دانشگاهی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 973165

وب گردی

وب گردی