دانشگاه آزاد اسلامی سمنان میزبان جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات رویش

جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران 18 و 19 مهرماه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از واحد سمنان، دکتر عبدالله خالصی دوست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران 18 و 19 مهرماه به مدت دو روز به میزبانی این دانشگاه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، از حضور مخترعانی از 10 استان در این جشنواره خبر داد و افزود: مخترعانی از استان‌های تهران، مازندران، سیستان و بلوچستان، قزوین، خراسان شمالی، خراسان رضوی و جنوبی، گلستان، کرمان، و سمنان در این جشنواره حضور دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به تعداد اختراعات پذیرش شده برای حضور در جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات رویش گفت: در مجموع از تعداد اختراعات ثبت شده در سامانه با داوری‌های صورت گرفته تعداد 103 اختراع برای مرحله نهایی در جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران پذیرفته شده است.

خالصی دوست با اشاره به حضور داوران مطرح کشوری در این جشنواره گفت: یک تیم داوری 30 نفره در گروه‌های تخصصی مختلف اختراعات را داوری می‌کنند. اختراعات در 6 گروه تجهیزات پزشکی، شیمی و نفت، کشاورزی، مکانیک، الکترونیک و عمران داوری می‌شود.

جشنواره آب و خشکسالی در حاشیه جشنواره رویش برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به برخی از برنامه‌های جنبی جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات رویش گفت: در حاشیه این جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات رویش جشنواره آب و خشکسالی نیز برگزار می‌شود.

خالصی دوست با اشاره به دغدغه های موجود درباره آب و همچنین خشکسالی‌های متناوب در استان سمنان و کمبود منابع آبی در کشور و به ویژه استان سمنان اضافه کرد: جشنواره آب و خشکسالی با حضور شرکت‌های فناوری های که در حوزه آب و خشکسالی فناوری جدیدی ارائه کردند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد در جشنواره آب و خشکسالی افزود: کارگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی، اقلیم و منابع آب در راستای توسعه و مدیریت فشار در شبکه توزیع آب شهری بدون حفاری از کارگاه‌های آموزشی است که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان خاطر نشان کرد: کارگاه آب، خلاقیت، مهندسی ارزش- آب منطقه‌ای نیز از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان و کارگاه روش‌های نوین شیرین‌سازی آب از سوی شرکت آب و فاضلای شهری سمنان برگزار می‌شود.

خالصی دوست اضافه کرد: آبیاری قطره‌ای زیرسطحی، و ارائه پژوهش‌های انجام شده در زمینه مدیرت مصرف آب، تأثیر آبیاری تحت فشار بر مدیریت منابع آب، تأمین آب در مناطق خشک حاشیه کویر از طریق احداث بندهای زیرزمینی، پهنه‌بندی خطرپذیری خشکسالی کشاورزی در استان سمنان از جمله کارگاه‌های آموزشی است که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری نمایشگاه فناوری‌های نوین آب، خشکسالی و محیط زیست همزمان با برگزاری جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران خبر داد.

در جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران تهران با 33 اختراع بیشترین آثار ارسالی به جشنواره امسال را داشته و استان‌های سمنان با 17 اختراع، خراسان رضوی با 12 اثر و مازندران با 11در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 973167

وب گردی

وب گردی