وزیر علوم  با تعدادی از دانشجویان ایرانی در توکیو دیدار کرد

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که جهت شرکت در پانزدهمین اجلاس علم و فناوری کیوتو، به ژاپن سفر کرده است در ادامه برنامه های سفر و در محل سفارت ایران در توکیو امروز با تعدادی از دانشجویان ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که جهت شرکت در پانزدهمین اجلاس علم و فناوری کیوتو، به ژاپن سفر کرده است در ادامه برنامه های سفر و در محل سفارت ایران در توکیو امروز با تعدادی از دانشجویان ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه که با حضور مرتضی رحمانی موحد سفیر کشورمان، دکتر سالار آملی معاون بین الملل وزیر علوم، دکتر کی نژاد عضو شورای انقلاب فرهنگی و دکتر کرمی مدیر کل امور بین الملل وزارت امور خارجه برگزار شد، ابتدا دکتر سالار آملی به پیشرفت های کشورمان در زمینه تولید علم، ایجاد پارک های فناوری و تربیت اساتید اشاره کرد.

در ادامه دانشجویان به ضرورت الگو برداری از ساختار پژوهشی ژاپن، رفاه پژوهشی، ارائه خدمات بیشتر به فرصت های مطالعاتی، آمادگی انجمن علمی ایسیج جهت ایجاد ارتباطات بین دانشگاههای ژاپن و ایران و پر کردن خلاء رایزن علمی در ژاپن تاکید کردند.

دکتر غلامی وزیر علوم نیز طی سخنانی اظهار کرد: فضای جلسه بیانگر کمک مجموعه علمی به بخش‌های مختلف کشور است.

وی رسالت وزارت علوم را ایجاد بستر ارتباطی قوی بین نخبگان کشورهای مختلف فارغ از مسائل سیاسی برشمرد و انجام پروژه‌های مشترک را از یک طرف سبب علاقمندی به همکاری دو طرف و از سوی دیگر سبب معرفی ظرفیت ها و توان علمی کشور عنوان کرد که این امر به کاهش نگرانی های سیاسی دیگران کمک می کند.

وزیر علوم نهادینه شدن همکاری با مراکز تحقیقاتی را بسیار مهم دانست و بیان کرد که این ارتباطات سبب انتقال تجربه می‌شود.

وی در پایان سخنان خود به تشریح عملکرد علمی و ساماندهی دانشگاههای کشور پرداخت و بر ضرورت توسعه روابط علمی بین المللی تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 973171

وب گردی

وب گردی