بارگیری  ۲۰۰ تن دارو و تجهیزات پزشکی به عتبات  عالیات

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارسال ۲۰۰ تن دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی به منظور خدمت‌رسانی زائران حسینی در عتبات عالیات عراق و همچنین راه اندازی درمانگاه طب سنتی برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز سیدعلی مرعشی در مراسم بارگیری نخستین محموله پزشکی اربعین 97 در جمع خبرنگاران، درباره تجهیزاتی که قرار است برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در عراق مستقر شود اظهار کرد: امسال برای اربعین حدود 14 تریلی شامل 200 تن دارو و اقلام و تجهیزات مصرفی پزشکی درنظر گرفته شده است که امروز به عتبات عالیات ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: این محموله شامل 400 قلم دارو و حدود 80 قلم تجهیزات مصرفی پزشکی و امسال دو هزار پزشک در عتبات عالیات به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کند. تعداد پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در مراسم اربعین امسال 40 پایگاه است که در نجف، کربلا و مسیر پیاده روی زائرین مستقر خواهند بود.

به گفته این مقام مسئول در هلال احمر روز گذشته اولین تیم جمعیت هلال احمر برای راه‌اندازی پایگاه‌های خدمت رسانی به زائران به عراق اعزام شدند و 23 مهر اولین گروه پزشکان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

مرعشی درباره سطح کیفی خدمت رسانی به زائران در اربعین امسال گفت: با توجه به اینکه امسال قرار است همه زائران براساس ثبت نام در سامانه سما به پیاده روی اربعین اعزام شوند، همه آنها تحت پوشش بیمه خدمات درمانی خواهند بود و می‌توانند به صورت رایگان از خدمات پزشکی سازمان هلال احمر استفاده کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان بیمه نیز در بیمارستان‌ها نیز حضور خواهند داشت و هماهنگی‌های لازم را با بیمارستان‌های سفیر و نجف و کربلا انجام داده‌ایم و براین اساس تیم‌های تخصصی هلال احمر مانند سال‌های گذشته در بیمارستان‌های عراق مستقر خواهند بود.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تیم تخصصی هلال احمر بالغ بر 90 نفر است که در بین آنها پزشکان ارتوپدی، قلب، زنان، اطفال، مغز و اعصاب و روان پزشکی حضور دارند و در مراسم اربعین حسینی با ما همکاری خواهند داشت.

مرعشی همچنین از ایجاد یک درمانگاه تب سنتی در کربلا برای نخستین بار خبر داد و گفت: توصیه ما به زائران این است که برای این ایام لباس‌های مناسب به همراه داشته باشند زیرا هوا متغیر خواهد بود و تفاوت درجه حرارت در شب و روز بسیار زیاد است.

وی گفت: همچنین به زائران توصیه می‌کنیم کفش مناسب برای راه پیمایی به همراه داشته باشند زیرا اگر کفش و کوله‌پشتی مناسب همراه نداشته باشند دچار مشکل می‌شوند و آسیب‌های جدی به ستون فقرات آنها وارد می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 973181

وب گردی

وب گردی